Presentamos o que pode ser unha axuda para que os profesores estimulen e orienten aos seus alumnos no desenvolvemento de cada unha das modalidades nas que os escolares galegos poden participar na décima convocatoria do concurso. As bases do concurso e as maquetas sobre as que deberán realizarse os traballos pódense consultar nesta dirección: http://www.prensaescuela.es/web/concursos/concursos.php
10 abr 2013 . Actualizado a las 13:07 h.1. DEBUXO + TEXTO
Pensamento visual
(La Voz, 3/3/2013). O exercicio do pensamento visual parece o máis sinxelo e, en certo xeito, o é. Total, trátase de debuxar. Pero non só. Búscase ir máis aló de que logo, co tempo, vaia deixándose coma se fose unha arte menor para contar unha noticia. Isto pode ser especialmente certo cando se nos dixo, desde que eramos pequenos, que temos algún tipo de falta dunha habilidade que teñen os demais. A ironía é que moitos pensadores visio-espaciais caen nesta trampa, véndose a si mesmos como menores que a maioría dos pensadores secuencial-auditivos, cando de feito teñen unha forma máis poderosa de pensar para adaptarse á contorna actual (Lesley K.Espada, Institut Gifted and Creative Services, Australia).
- ACTIVIDADES
- OÍR: O PENSAMENTO AUDITIVO. Utiliza sons, conversacións, melodías.
- Palabras: escoitar, son, falar, sintonizar, preguntar, facer clic.
- VER: PENSAMENTO VISUAL. Utiliza imaxes, cores, planos, diagramas.
- Palabras: ver, mirar, claro, brillante, imaxe, perspectiva da imaxe.
- SENTIR: PENSAMENTO CENESTÉSICO. Utiliza a información sobre o equilibrio, peso, temperatura, estado emocional, sentimento, intuición.
- Palabras como: sentir, tocar, manexar, comprensión, áspero, pesado.
- NOTICIA. Buscamos unha noticia que lles interese no seu nivel infantil: debuxo máis título e debuxo máis texto. Por exemplo: Múnic queda co mono de Justin Bieber. Ou outra que lles faga graza e interéselles de verdade.
Vídeo: bit.ly/14Ggilw
2. ENTREVISTA
Fernando Aguado Agelet, coordinador do proxecto Xatcobeo
(La Voz, 10/2/2012) De rapaz seguiu a famosa saga e soñou con viaxar polo espazo. El non o fará persoalmente, pero o seu primeiro fillo tecnolóxico orbitará ao redor da Terra. Como director e coordinador do proxecto de construción do satélite Xatcobeo, o investigador da ETS de Telecomunicación da Universidade de Vigo é o responsable principal de lanzar ao espazo ao primeiro galego, artefacto, pero galego.
-¿Para que servirá o primeiro satélite «made in Galicia»?
-O primeiro obxectivo era educativo, formar a un conxunto de estudantes da Universidade de Vigo no desenvolvemento dun satélite completo seguindo os estándares da Axencia Espacial Europea (ESA) para que logo poidan xurdir iniciativas e continuar o labor en Galicia.
-¿Como xurdiu a oportunidade de crear un satélite en Vigo?
-Foi grazas á colaboración que tiñamos co Instituto Nacional de Tecnoloxía Aeroespacial (INTA), onde xa estaban a traballar profesionais formados na Universidade de Vigo que fixeran o seu proxecto fin de carreira na ESA.
-¿Como se recollerán os datos?
-Recóllense cando o satélite sobrevoa Vigo, o que ocorrerá aproximadamente catro ou cinco veces ao día cun pase medio duns dez minutos.
-¿Cando está prevista a súa caída?
-Na órbita que nos coloca a Axencia Espacial Europea a altura mínima é moi baixa, o que frea ao satélite na súa reentrada, que se producirá un ano ou dous despois do lanzamento.
- ACTIVIDADES
1. Infórmate ben sobre a persoa que vas entrevistar. Que sexa un adulto. Pode ser moi coñecida ou non, o importante é que teña algo que dicir e que saiba contalo ben.
2. Pensa nun tema e prepara por escrito preguntas curtas e orixinais.
3. Durante a entrevista anota todo o que che diga o entrevistado, aínda que tamén a graves.
4. Edita o traballo inmediatamente, en quente. Selecciona as respostas máis interesantes e significativas.
5. Pon especial coidado no comezo e no final. E, en xeral, ten en conta que o xurado se vai a fixar nestas tres cousas: o interese que poida ter para alumnos da túa idade, a calidade da escritura e a presentación.
3. OPINIÓN
Celebrando o Ano da Auga
(La Voz, 3/4/2013) É o que ocorreu. A natureza está a contribuír de forma xenerosa á celebración neste 2013 do Ano Internacional da Auga. Á auga caída en xaneiro e febreiro súmase o marzo máis chuvioso desde 1947. É o agasallo que achegan os ceos a este acontecemento. Pero nunca choveu que non escampara. Despois da publicación do magnífico traballo de Susana Basterrechea en La Voz, estou preocupado pola fiabilidade dos datos de choiva. Resulta que entre a rexistrada por un pluviómetro clásico e un automático pode haber diferenzas de ata un 34 % menos neste. Os automáticos levan un balancín con cazoletas. Se fai vento, ou chove moito, as cazoletas vibran, pérdese auga e precisión na medida. Sería necesario mellorar a tecnoloxía de medida da auga caída para achegarnos aos datos.
(M. L. Casalderrey)
- ACTIVIDADES
1. Elixe con coidado o tema. E síntete seguro e cómodo con el.
2. Documéntate ben e infórmate de datos fundamentais.
3. Anota as ideas que vaian xurdindo relacionadas co tema principal.
4. Selecciona a idea central do teu artigo e planea a estrutura do texto.
5. Ordena a información cunha introdución, un desenvolvemento e unha conclusión.
6. Recorre a estatísticas, datos ou anécdotas para darlle máis consistencia.
7. Busca un bo título, atractivo e breve.
8. Déixao repousar un día ou dous. Vólveo a ler e corrixe se é necesario.