Regístrate gratis y recibe en tu correo las principales noticias del día

Radiografía de desigualdades

> Ana T. Jack

LA VOZ DE LA ESCUELA

j03y7162
j03y7162 The National Guard

As expectativas nos ámbitos formativo e laboral son diferentes para homes e mulleres

10 may 2017 . Actualizado a las 05:00 h.

Romper estereotipos. Ese é o obxectivo da orientación profesional non sexista que, cada vez desde máis entidades, se dirixe cara aos estudantes que aínda non decidiron o seu itinerario vocacional. Os chamados rumbos de xénero están tan marcados na sociedade, e xa que logo na nosa forma de ver o mundo, que tanto desde a familia como desde o centro educativo caemos con facilidade nos mesmos clixés de sempre: a elas sempre as vemos máis traballadoras, sistemáticas e organizadas, pero talvez non coa destreza mecánica ou a capacidade física que esixe facer fronte aos retos de determinadas profesións consideradas no pasado de homes: soldador, enxeñeiro aeroespacial ou mergullador profesional. Aos mozos, por outra banda, tamén lles recoñecemos moitas virtudes, pero de entrada talvez non lles animemos a esas ocupacións consideradas de mulleres: estilista, enfermeiro ou auxiliar de gardería. Por sorte, as cousas están a cambiar e en maior ou en menor medida (case) todas as profesións teñen representación de ambos os sexos. Con normalidade, como ten que ser, sen presión de ningún tipo e abrindo o abano de posibilidades.

Se desde o ámbito familiar e escolar somos conscientes destas desigualdades (que existen e están aí en pleno século XXI, ¡non o neguemos!), resultaranos máis fácil superalas. Trátase, en definitiva, de conseguir que mozos e mozas tomen decisións responsables sobre o seu futuro profesional de forma consciente e libre, sen condicionantes de ningún tipo, escapando de presións sociais, prexuízos e estereotipos máis propios de épocas pasadas.

 

O seguinte cadro plasma dunha forma moi sintética como a sociedade patriarcal, e a súa clásica asignación de roles a un e outro sexo, condiciona aínda hoxe a nosa realidade no ámbito laboral.

QUE ESPERA A SOCIEDADE DAS MULLERES?

? Maior importancia á familia.

? Maior dedicación ás tarefas domésticas.

? Maior coidado da imaxe persoal.

? Maior interiorización da responsabilidade de coidar a outras persoas.

? Maior dependencia das valoracións dos outros para formar a autoestima.

? Menor importancia ao tempo propio (lecer, deporte, descanso…).

QUE DIFERENZAS HAI NO ÁMBITO FORMATIVO?

? Maior éxito académico.

? Maior presenza en bacharelato, ciclos formativos de grao superior e estudos universitarios.

? Maior interiorización da norma, mellor organización e planificación de tarefas académicas.

? Máis presenza en estudos de promoción da saúde, imaxe corporal e administración.

? Maior presenza en títulos do ámbito social e humanístico.

? Menor presenza en estudos considerados tradicionalmente masculinos (ciencias, enxeñerías…).

COMO É A SÚA REALIDADE

NO ÁMBITO LABORAL?

? Gañan menos que os seus compañeiros homes realizando o mesmo traballo

(a diferenza é maior en postos elevados).

? Máis contratos a tempo parcial.

? Os postos de menor prestixio están ocupados sobre todo por mulleres (limpeza…).

? Máis dificultades para conciliar a vida laboral e familiar.

? Maior uso das baixas de maternidade e permisos por coidados de persoas dependentes.

? Maior taxa de abandono do posto laboral por asunción de tarefas domésticas e de coidado a terceiros.

? A taxa de paro é máis alta.

Cobran unha pensión por xubilación menor.

O seguinte cadro plasma dunha forma moi sintética como a sociedade patriarcal, e a súa clásica asignación de roles a un e outro sexo, condiciona aínda hoxe a nosa realidade no ámbito laboral.

QUE ESPERA A SOCIEDADE DOS HOMES?

? Menor tempo de dedicación ás tarefas domésticas e ao coidado de terceiros.

? Maior autonomía.

? Máis tempo libre.

? Maior construción da autoestima baseada na valoración persoal.

? Maior interiorización de valores asociados á seguridade, competitividade e liderado.

QUE DIFERENZAS HAI NO ÁMBITO FORMATIVO?

? Maior índice de fracaso escolar.

? Maior presenza en ciclos formativos de grao medio.

? Maior representación en estudos asociados á rama científico-

tecnolóxica.

? Maior presión para incorporarse de forma temperá ao mundo laboral.

COMO É A SÚA REALIDADE NO ÁMBITO LABORAL?

? Maior salario que as mulleres ante idéntico desempeño profesional.

? Maior ocupación de postos directivos e alta responsabilidade.

? Maior presenza en actividades de formación para a promoción interna.

? Menos baixas por asunción de obrigacións familiares ou coidado de dependentes.

escuela de padres

? TEMA DO MES: Elección

profesional sen estereotipos sexistas.

 

? ETAPA: Educación secundaria.

 

? O DATO: A brecha salarial prodúcese sobre todo nas profesións máis cualificadas. Por exemplo, no mundo dos negocios as mulleres cobran un 20 % menos que os homes, do mesmo xeito que nas actividades científicas. No sector aloxamento e restauración baixa ao 12 %. E curiosamente, nos sectores de máis baixa cualificación e dominados tradicionalmente por homes, como construción e minería, os soldos das mulleres son superiores. Isto é así porque as mulleres que traballan nestas áreas (administración…) teñen maior formación e, xa que logo, mellor salario.

 

? COMPORTAMENTOS QUE SE DEBEN EVITAR: Premer aos nosos fillos para que escollan unha opción profesional máis propia do sexo ao que pertence.

 

? ALGUNHAS CLAVES: Educar en igualdade supón ser críticos cos valores que transmitimos de forma inconsciente e cos modelos que ofrecemos desde casa.

 

? PARA SABER MÁIS: Guía de orientación «Profesiones sin género», editada polo Concello de Fuenlabrada, Concellaría de Igualdade.

Pódese descargar en PDF nesta ligazón: https://goo.gl/Tibc2A