
As expectativas nos ámbitos formativo e laboral son diferentes para homes e mulleres
10 may 2017 . Actualizado a las 05:00 h.Romper estereotipos. Ese é o obxectivo da orientación profesional non sexista que, cada vez desde máis entidades, se dirixe cara aos estudantes que aínda non decidiron o seu itinerario vocacional. Os chamados rumbos de xénero están tan marcados na sociedade, e xa que logo na nosa forma de ver o mundo, que tanto desde a familia como desde o centro educativo caemos con facilidade nos mesmos clixés de sempre: a elas sempre as vemos máis traballadoras, sistemáticas e organizadas, pero talvez non coa destreza mecánica ou a capacidade física que esixe facer fronte aos retos de determinadas profesións consideradas no pasado de homes: soldador, enxeñeiro aeroespacial ou mergullador profesional. Aos mozos, por outra banda, tamén lles recoñecemos moitas virtudes, pero de entrada talvez non lles animemos a esas ocupacións consideradas de mulleres: estilista, enfermeiro ou auxiliar de gardería. Por sorte, as cousas están a cambiar e en maior ou en menor medida (case) todas as profesións teñen representación de ambos os sexos. Con normalidade, como ten que ser, sen presión de ningún tipo e abrindo o abano de posibilidades.
Se desde o ámbito familiar e escolar somos conscientes destas desigualdades (que existen e están aí en pleno século XXI, ¡non o neguemos!), resultaranos máis fácil superalas. Trátase, en definitiva, de conseguir que mozos e mozas tomen decisións responsables sobre o seu futuro profesional de forma consciente e libre, sen condicionantes de ningún tipo, escapando de presións sociais, prexuízos e estereotipos máis propios de épocas pasadas.
O seguinte cadro plasma dunha forma moi sintética como a sociedade patriarcal, e a súa clásica asignación de roles a un e outro sexo, condiciona aínda hoxe a nosa realidade no ámbito laboral.
QUE ESPERA A SOCIEDADE DAS MULLERES?
? Maior importancia á familia.
? Maior dedicación ás tarefas domésticas.
? Maior coidado da imaxe persoal.
? Maior interiorización da responsabilidade de coidar a outras persoas.
? Maior dependencia das valoracións dos outros para formar a autoestima.
? Menor importancia ao tempo propio (lecer, deporte, descanso…).
QUE DIFERENZAS HAI NO ÁMBITO FORMATIVO?
? Maior éxito académico.
? Maior presenza en bacharelato, ciclos formativos de grao superior e estudos universitarios.
? Maior interiorización da norma, mellor organización e planificación de tarefas académicas.
? Máis presenza en estudos de promoción da saúde, imaxe corporal e administración.
? Maior presenza en títulos do ámbito social e humanístico.
? Menor presenza en estudos considerados tradicionalmente masculinos (ciencias, enxeñerías…).
COMO É A SÚA REALIDADE
NO ÁMBITO LABORAL?
? Gañan menos que os seus compañeiros homes realizando o mesmo traballo
(a diferenza é maior en postos elevados).
? Máis contratos a tempo parcial.
? Os postos de menor prestixio están ocupados sobre todo por mulleres (limpeza…).
? Máis dificultades para conciliar a vida laboral e familiar.
? Maior uso das baixas de maternidade e permisos por coidados de persoas dependentes.
? Maior taxa de abandono do posto laboral por asunción de tarefas domésticas e de coidado a terceiros.
? A taxa de paro é máis alta.
Cobran unha pensión por xubilación menor.
O seguinte cadro plasma dunha forma moi sintética como a sociedade patriarcal, e a súa clásica asignación de roles a un e outro sexo, condiciona aínda hoxe a nosa realidade no ámbito laboral.
QUE ESPERA A SOCIEDADE DOS HOMES?
? Menor tempo de dedicación ás tarefas domésticas e ao coidado de terceiros.
? Maior autonomía.
? Máis tempo libre.
? Maior construción da autoestima baseada na valoración persoal.
? Maior interiorización de valores asociados á seguridade, competitividade e liderado.
QUE DIFERENZAS HAI NO ÁMBITO FORMATIVO?
? Maior índice de fracaso escolar.
? Maior presenza en ciclos formativos de grao medio.
? Maior representación en estudos asociados á rama científico-
tecnolóxica.
? Maior presión para incorporarse de forma temperá ao mundo laboral.
COMO É A SÚA REALIDADE NO ÁMBITO LABORAL?
? Maior salario que as mulleres ante idéntico desempeño profesional.
? Maior ocupación de postos directivos e alta responsabilidade.
? Maior presenza en actividades de formación para a promoción interna.
? Menos baixas por asunción de obrigacións familiares ou coidado de dependentes.
escuela de padres
? TEMA DO MES: Elección
profesional sen estereotipos sexistas.
? ETAPA: Educación secundaria.
? O DATO: A brecha salarial prodúcese sobre todo nas profesións máis cualificadas. Por exemplo, no mundo dos negocios as mulleres cobran un 20 % menos que os homes, do mesmo xeito que nas actividades científicas. No sector aloxamento e restauración baixa ao 12 %. E curiosamente, nos sectores de máis baixa cualificación e dominados tradicionalmente por homes, como construción e minería, os soldos das mulleres son superiores. Isto é así porque as mulleres que traballan nestas áreas (administración…) teñen maior formación e, xa que logo, mellor salario.
? COMPORTAMENTOS QUE SE DEBEN EVITAR: Premer aos nosos fillos para que escollan unha opción profesional máis propia do sexo ao que pertence.
? ALGUNHAS CLAVES: Educar en igualdade supón ser críticos cos valores que transmitimos de forma inconsciente e cos modelos que ofrecemos desde casa.
? PARA SABER MÁIS: Guía de orientación «Profesiones sin género», editada polo Concello de Fuenlabrada, Concellaría de Igualdade.
Pódese descargar en PDF nesta ligazón: https://goo.gl/Tibc2A