Un galeguista activo que pasó de concejal en un concello pequeño a alcalde de una capital

La Voz

LEMOS

18 ene 2008 . Actualizado a las 02:00 h.

El pasado político del actual alcalde de Pontevedra, Miguel Anxo Fernández Lores, está muy ligado a la provincia de Lugo en general y a Samos en particular por su trabajo como médico en varias localidades lucenses a comienzos de 1980.

Su primer destino fue Pol desde 1979 a 1982 y tras aprobar las oposiciones llegó a Samos. «Recordo que era un concello deprimido. Non tiña un piso para alugar e tiña que vivir nunha celda do convento, do que tiña chave e iba e viña cando quería, ata que aluguei unha vivenda en Sarria. Comía tamén moitas veces cos monxes e ca compañía dalgún peregrino».

En 1983 lo convencieron para encabezar la lista del BNG de Samos y fue elegido concejal. «Presentei tantas mocións que aínda seguro que están estudando algunha -sonríe-. A verdade é que foron unhos comezos complicados para o nacionalismo nos que tivemos que traballar arreo», dice Fernández Lores, quien pasó por ERGA, Comisións Labregas, ANPG y BNPG antes de la fundación del BNG.

De su periplo en la comarca recuerda especialmente Lóuzara y en concreto a Fiz Vergara Vilariño. «Era paciente meu e mantiven unha boa relación tanto con el coma ca súa familia. Recordo tamén especialmente a feira de Santalla na que pasaba consulta nun bar do lugar», dijo Fernández Lores.

De su estancia en la provincia recuerda a militantes históricos del nacionalismo como Lois Diéguez, Manuel Quintana, el sacerdote que fue alcalde de Bóveda, María Xesús López y su presencia activa para apoyar a compañeros en localidades como Castroverde o Ribeira de Piquín

Fernández Lores también recuerda, a nivel particular, alguna visita a aldeas de la montaña de Samos a las que la única manera de acceder era a caballo. «Alí montei por primeira vez a cabalo», dice.