Empresarios y alcaldes se oponen a que la autovía Lugo-Ourense sea de 2+1
LEMOS
Dicen que echaría por tierra la necesaria vertebración de la Galicia
10 ago 2021 . Actualizado a las 20:03 h.A los alcaldes de Chantada y Taboada no les convence la propuesta de las asociación de empresas constructoras Seopan de cambiar por carreteras del modelo 2 + 1 la autovía de Lugo a Ourense. «Non é a alternativa que nós queremos», dice a este respecto el alcalde chantadino Manuel Varela. «Non sei quen son os empresarios que fan esa proposta, pero coñezo outros moitos empresarios que non están dispostos a renunciar á autovía de ningunha maneira», añade.
Según el criterio de Varela, lo más urgente ahora es «darlle un bo repaso á N-540 para poder circular por ela con normalidade e non andar estragando os vehículos cada pouco» y en segundo lugar «seguir loitando para que se constrúa a autovía, porque é algo que non imos descartar nin agora nin en ningún momento».
Por su parte, Ramiro Moure, alcalde de Taboada, cree que si la propuesta de Seopan se llevase a cabo «sería unha discriminación con respecto a outras zonas da provincia, porque nós temos tanto dereito ás autovías como os demais». El regidor opina que sustituir estas vías de comunicación por carreteras del modelo 2 + 1 solo estaría justificado «se as circunstancias económicas fosen moi desfavorables e non quedase ningunha outra alternativa». Si se diese tal situación, admite que «construír estradas dese tipo tampouco sería unha mala solución», pero Moure opina que en cualquier caso «unha autovía resulta máis útil para o desenvolvemento dun municipio e non se debe renunciar a ela a non ser que os recursos económicos non o permitan e que non haxa outro remedio». A su parecer, «todos os concellos deben loitar por ter os mesmos servizos que os demais e nós temos que loitar pola autovía, que é o que pensamos seguir facendo como fixemos ata agora».
Empresarios ourensanos
Por su parte, la comisión de Infraestructuras y PXOM de la Confederación Empresarial de Ourense (CEO) considera injustificable el debate abierto por Seopan. Califican de inadmisible que haya que renunciar al modelo de una autovía entre Guntín y Chantada, una infraestructura que lleva en proyecto casi dos décadas. Creen que condicionaría en un futuro los tramos pendientes en la provincia de Ourense
Los empresarios ourensanos explican que descartar ahora la autovía significaría echar por tierra no solo la imprescindible vertebración de la Galicia interior con la costa, con la Meseta y el resto de Europa, sino el trabajo de todos los colectivos, asociaciones y entidades de ambas provincias que llevan lustros reclamando la urgente y pronta ejecución de esta vía. «No hay que olvidar que une las capitales de dos provincias que se han visto históricamente relegadas, desatendidas y excluidas en los planteamientos de infraestructuras», añaden.
La CEO señala que la urgente necesidad que requiere esta autovía para la vertebración regional no puede verse reemplazada por una carretera con tramos intermitentes de uno o dos carriles amparándose en el ahorro de costes.