El conselleiro Román Rodríguez envió una carta a Ernest Urtasun en la que le solicita que respalde la candidatura ante la Unesco «como fixeron os seus antecesores no cargo»
03 dic 2023 . Actualizado a las 18:50 h.El conselleiro de Cultura pidió al nuevo ministro de Cultura, Ernest Urtasun, «que manteña o apoio do Goberno central á candidatura da Ribeira Sacra a patrimonio da humanidade como fixeron os seus antecesores no cargo», según indican desde este departamento. En una carta de bienvenida que dirigió a Urtasun —añaden—, Román Rodríguez le informó acerca de diversas cuestiones sobre la cultura gallega que la Xunta considera prioritarias, entre las que figura la candidatura de la Ribeira Sacra.
En su mensaje —apuntan asimismo desde la consellería—, Rodríguez señala que «Galicia envorcouse para protexer e valorizar a paisaxe cultural excepcional que conforma» el territorio de la Ribeira Sacra. El conselleiro dice ser consciente de que «esta carteira ten experimentado diversos cambios nos últimos anos, cun total de cinco ministros desde 2018», pero que confía en que «continúe a interlocución entre ambos departamentos logo do intenso traballo desenvolvido ao longo do tempo na procura da declaración».
Román Rodríguez, por otro lado, señaló el «firme compromiso da Xunta Galicia coa zona da Ribeira Sacra e a súa postulación para ser declarada patrimonio da humanidade pola Unesco». A este respecto, indica que «desde o ano 2017, cando comezaron os primeiros traballos da candidatura, o Goberno galego leva investidos 7,2 millóns de euros para recuperar, mellorar, estudar, rehabilitar e garantir a conservación e posta en valor de 44 bens patrimoniais das provincias de Lugo e Ourense». Durante este otoño —agrega el conselleiro— «reactivouse o labor de difusión pública, afondando tamén no traballo científico para fornecer a candidatura, a través dun congreso internacional celebrado no Parador de Santo Estevo de Ribas de Sil cunha trintena de expertos internacionais».
Réplica de Tomé
Por su parte, el presidente de la Diputación lucense, José Tomé, señaló a este respecto que «a primeira institución que pediu a declaración da Ribeira Sacra como patrimonio da humanidade foi a entidade provincial» en la época en la que estaba a su frente José Ramón Gómez Besteiro. La Diputación —añadió— «foi pioneira e liderou o impulso da candidatura poñendo en marcha no ano 2011 unha campaña para a mobilización social e institucional» en la que un autobús que recorrió Galicia y otras comunidades recogió más de 40.000 firmas en apoyo de esta iniciativa.
Tomé afirma que este objetivo fue asumido por los ayuntamientos de la zona y más tarde por la Diputación ourensana y la Xunta, «que de feito non comezou os traballos para a candidatura ata o ano 2017». Los trabajos del Gobierno gallego, a su juicio, «resultaron manifestamente mellorables» y no contaron con la Diputación lucense y las otras administraciones implicadas.