Cargos electos y alcaldes, incluida la independiente de Monterroso, se sumaron a la protesta
17 abr 2021 . Actualizado a las 17:03 h.Los alcaldes de los concellos de Guntín, Portomarín, Taboada, Chantada, Monterroso (independiente), Carballedo y Antas de Ulla: María José Gómez, Juan Serrano, Ramiro Moure, Manuel Varela, Rocío Seijas, Julio Yebra y Javier Varela, respectivamente; acompañados de la presidenta provincia del PP, Elena Candia; y de los senadores populares por Lugo, José Manuel Barreiro, Rosa Arza y el propio regidor chantadino, así como de la diputada autonómica, Raquel Arias; manifestaron con un acto de concentración «o seu apoio rotundo ás demandas dos veciños respecto do estado no que se atopa a N-540, que comunica Lugo con Ourense, e que xa chegaron tamén ao Defensor do Pobo de España».
Los populares, que se concentraron en uno de los tramos más afectados de esta carretera nacional, el que atraviesa Guntín, propondrán con varias iniciativas el arreglo inmediata tanto en el Senado como en el Parlamento de Galicia. El senador lucense José Manuel Barreiro explicó que «o Ministerio de Transportes non pode permanecer alleo á odisea á que se enfronta os centos de usuarios que cada día empregan esta estrada, chegando incluso a poñer en risco a súa seguridade polo mal estado que presenta».
Esta vía, de titularidad estatal, tiene en su trazado numerosos baches, líneas desdibujadas y un firme casi intransitable. Los populares urgen su mejora «porque é a única opción dispoñible para ir dende Lugo a Ourense, xa que non existe autovía que comunique estas dúas cidades», recordó el senador lucense.
Un accidente cada 3 días
Desde el PP señalaron que riesgo de esta carretera nacional se puede comprobar en los datos, ya que desde el 2018, «vense rexistrando un accidente de tráfico cada tres días, en total, máis de 430 sinistros producidos, en gran parte, polo seu mal firme. É, por este motivo, polo que dende o PP fan esta reclamación».
La alcaldesa de Guntín, María José Gómez, cuyo Concello lleva años reclamando la reforma de la travesía, apuntó que «en ocasións teñen que realizar manobras perigosas para evitar pinchazos ou que un cristal do seu vehículo rompa a causa da grava solta, chegando incluso a invadir o carril contrario. As posibilidades de accidente son elevadísimas».
Por su parte, Elena Candia, como presidenta de los populares en la provincia y diputada en el Parlamento dijo que «agardo unha resposta áxil do Goberno, xa que todos lembramos como cando gobernaba o PP en Madrid varios socialistas se concentraron nesta estrada para esixir responsabilidades e, agora, unha vez que chegaron á Moncloa, desas demandas nada de nada, só se dedican a protexer a Sánchez».
Candia recordó los planes que presentó en su día el Gobierno de Rajoy para invertir en la reforma de la N-540, y que ascendían a 20 millones de euros: 6,6 para mejorar tres tramos; 6 para la conservación; 2 para seguridad viaria; 1,5 para bacheo de emergencia y 4 millones de los presupuestos del 2018. «Ademais, incluíanse 2,5 millóns para o intercambiador da A-54 con esta nacional, en Guntín, pero que o Goberno de Sánchez eliminou das contas estatais, tal e como xa denunciaron os populares en diversas ocasións», explicaron.