La vicepresidenta provincial anuncia que apoyará actos del bicentenario de la provincia berciana
19 abr 2021 . Actualizado a las 18:42 h.La vicepresidenta de la Diputación de Lugo, Maite Ferreiro, y el diputado de Deportes, Artesanía e Deseño e Memoria Histórica, Efrén Castro, ambos del BNG, recibieron este lunes 19 en el Pazo de San Marcos a Iván Alonso, portavoz de Coalición por el Bierzo y miembro del Consejo Comarcal del Bierzo, y a Javier Martínez, vocal de la secretaría de Organización de la formación berciana.
La reunión, señalaron fuentes de Vicepresidencia, fue una primera toma de contacto para «poñer en común aquelas cuestións nas que Galicia, e especificamente os concellos da Montaña lucense, e o Bierzo temos intereses compartidos tanto en materia cultural como económica e social», explicó la vicepresidenta Maite Ferreiro.
Así, durante el encuentro se pusieron sobre la mesa algunos problemas que afectan a este territorio, como «a carencia e dificultade de acceso a uns servizos públicos que se adapten a unha realidade demográfica marcada pola dispersión e o avellentamento da poboación». También se abordó el impacto de los megaproyectos eólicos previstos en la zona. Además, «compartiuse a necesidade de seguir afondando na promoción do galego tanto no ensino como noutras ámbitos de socialización para manter a lingua viva».
Por otra parte, Maite Ferreiro mostró la disposición de la Diputación de Lugo a participar y colaborar en la celebración del bicentenario del reconocimiento del Bierzo como provincia, que se conmemora este año, «con propostas que visibilicen a historia compartida entre os dous territorios administrativos».
Además, la vicepresidenta Maite Ferreiro explicó que «os representantes de Coalición polo Bierzo tamén nos trasladaron a vontade de abrir unproceso de diálogo que explore as opcións de encaixe territorial do Bierzo no contexto do Estado, partindo do seu recoñecemento como provincia. Unha demanda recollida por diferentes movementos políticos e sociais bercianos nas últimas catro décadas, que o BNG transladou a través dunha proposición non de lei ao Parlamento de Galicia».
Ferreiro señaló que además de los evidentes lazos lingüísticos y culturales con el Bierzo, hay cuestiones relativas a sanidad, educación, infraestructuras, economía, turismo y empleo «que entendemos que é preciso reforzar a colaboración entre toda as administracións con competencias neste ámbito territorial».
En este sentido, la vicepresidenta señaló que «desde a Deputación de Lugo ofrecemos a nosa colaboración para articular un foro estable no que abordar estas cuestións e desenvolver propostas que aproveiten eses vínculos e intereses comúns para mellorar a calidade de vida das persoas que viven e traballan a un e outro lado da fronteira administrativa».
El Bierzo está integrado por 38 ayuntamientos que suman más de 126.000 habitantes, 65.000 en Ponferrada. Está configurado como comarca desde 1991 y cuenta con un órgano de gestión y administración propia, el Consejo Comarcal do Bierzo.