Tomé denuncia «un pelotazo» que hizo el PP de Lugo en el Parque de Paradai un día antes de dejar la presidencia de la Diputación en el 2007

Suso Varela Pérez
Suso Varela LUGO / LA VOZ

LUGO

Vendió a un particular 60.000 metros cuadrados de suelo público y durante 16 años el organismo provincial estuvo limpiando y acondicionando terrenos que ya no eran de su propiedad

07 may 2024 . Actualizado a las 20:40 h.

El presidente de la Diputación de Lugo, José Tomé, informó este martes de unos hechos, que calificó como un pelotazo urbanístico en Lugo ciudad, «vinculados coa xestión do Partido Popular á fronte desta institución, dos que tivemos coñecemento fai moi pouco tempo, e que a cidadanía, todos os veciños e veciñas da provincia de Lugo, deben saber, por transparencia e por hixiene democrática». Se refiere a que un día antes de que tomase posesión como presidente provincial José Ramón Gómez Besteiro, el gobierno del PP de Cacharro vendió 66 parcelas de 60.000 metros cuadrados en Paradai por 3 millones de euros. 

«Algunhas destas parcelas que eran de titularidade pública ata tiñan mobiliario urbano incluído, como bancos e sinais, e tamén cos sendeiros», explicó Tomé. El presidente socialista indicó que «nun momento de interinidade, estando en funcións, tan só uns días antes do cambio de Goberno, a Deputación vendeu un total de 59.382,43 metros cadrados de terreo, cualificado como solo urbanizable, por un importe de 3.031.041,63€. Así figura na escritura de compravenda asinada ante notario, con data de 11 de xullo de 2007, e rexistrada no Rexistro da Propiedade o día 13 dese mesmo mes». El día 14 tomó posesión Besteiro.

José Tomé considera que esa operación urbanística se hizo estando en funciones el gobierno del PP, «cando legalmente os gobernos só poden acometer actuacións de trámite, e non este tipo de operación de compra venda». Y apuntó que el mantenimiento de estos terrenos estaba encargado a Suplusa, «e os responsables desta Sociedade Urbanística Provincial seguiron facendo os traballos de conservación e de adecentamento, posiblemente porque se o deixaban de facer se descubriría o ocorrido».

Los antecedentes del descubrimiento

José Tomé explicó que el día 21 de marzo del 2023, la sección de Inventario da Deputación solicitó al a Catastro el cambio de los datos de titularidad de las parcelas, que hasta entonces figuraban catastralmente como propiedad de Suplusa en la sede electrónica del Catastro. Y el día 28 de abril del 2023, la Gerencia Territorial del Catastro realizó el cambio de titularidad con efectos del 11 de julio del 2007, con lo que, como explicó Tomé a preguntas de la prensa, el dueño o los dueños de esa fincas (con el tiempo ya son de varios) no pagaron el IBI.

Todo se destapó por dos motivos. Por una parte, dijo Tomé, cuando Suplusa fue disuelta por el actual gobierno de la Diputación. Esto permitió que cuando el pasado mes de abril, el servicio provincial de Medio Ambiente, dentro de sus funciones, proyecta la mejora equipamientos del Parque de Paradai, se pudo constatar que las propiedades son de titularidad privada. Estos hechos fueron expuestos al actual presidente de la Diputación, hace un mes, quien dio la orden de «deixar de facer o mantemento, porque non son terreos públicos, senón propiedade de particulares».

Tomé enseñando la escritura de compra venta de las parcelas de Paradai
Tomé enseñando la escritura de compra venta de las parcelas de Paradai

Tomé: «Esta é a forma que ten o PP de entender a xestión pública»

«Creo que isto só ten un nome, e chámase pelotazo, que pon de manifesto a maneira de entender a xestión pública que ten o Partido Popular, poñendo os intereses particulares por riba dos xerais», afirmó el presidente lucense, para quien «ademais de embarrar a vida política con bulos, con insidias e ata con autoanónimos, o PP, entre patria e patrimonio, sempre escolle patrimonio para o bolsillo».

Estos hechos, añadió, «tamén poñen de manifesto que non todos somos iguais, nin moitísimo menos. O Partido Popular pensa no seu. Sen embargo, o Partido Socialista pensa, sempre, no interese xeral, na maioría social, en mellorar a calidade de vida e o benestar do conxunto da cidadanía».

«Tanto tempo despois, vémonos na obriga de seguir limpando a Deputación de Lugo das consecuencias da mala xestión, da neglixente e irresponsable xestión do Partido Popular, como, por exemplo, fixemos no pasado mandato coa extinción da Sociedade Urbanística Provincial (SUPLUSA), e como ocorreu anteriormente, con todas as irregularidades detectadas na Fundación Tor ou na Granxa Gayoso Castro», remarcó el presidente provincial, quien aseguró que «nun tempo no que debemos apelar e traballar pola rexeneración democrática, creo que a cidadanía debe coñecer este tipo de actuacións, que, desde logo, non teñen cabida nunha democracia forte e saudable como á que debemos aspirar, porque só unha democracia forte e saudable nos garante liberdade e xustiza para todos e todas os cidadáns».

El PP dice que Besteiro estaba al tanto de la venta y que fue un proceso con varios licitadores

El PP afirma que José Tomé debió quedar «moi tocado» tras el congreso del PSOE «para atacar deste xeito á liña de flotación de Gómez Besteiro despois de ver como non pinta nada no PSdeG a nivel autonómico e porque quere asegurarse o seu posto como presidente da Deputación despois de ver como estivo a piques de perdelo hai un ano».

El grupo provincial del PP afirma que José Ramón Gómez Besteiro estaba al tanto de la venta de las parcelas, «algo que ratificou co seu voto a favor no consello de Suplusa como conselleiro delegado e, posteriormente como presidente da Deputación de Lugo ao dar luz verde á continuidade do proceso e mantelo así durante anos».

Desde el PP explican que el proceso de venta de las parcelas de terreno publico «contou con varios licitadores e establecía que se vendían as parcelas á mellor oferta económica».

Para los populares «Tomé é un presidente en branco e negro, ancorado no pasado, e que recorre a nomear o goberno dun expresidente da institución xa falecido porque non ten proxecto de futuro para a provincia de Lugo».  

Los populares preguntan al PSOE y al BNG «que fixeron durante estes 17 anos para non decatarse de que eses terreos se venderan a través dun concurso de venda público e que se recordaba anualmente en cada auditoría e orzamentos da sociedade». E indican que la venta de los terrenos se hizo a través de un concurso público que se ratificó por unanimidad en Suplusa, «nun momento no que José Ramón Gómez Besteiro e Claudio Garrido era conselleiros deste órgano e se amosaron a favor desta venda».

 Por este motivo, desde el PP de Lugo afirman que «un proceso público de venda de parcelas non é ningún pelotazo urbanístico», mientras que insisten en que «pelotazo urbanístico é comprar un castelo (en referencia ao Castelo de Doiras) por un millón de euros a unha fundación controlada por un alto cargo socialista a nivel galego».