Regístrate gratis y recibe en tu correo las principales noticias del día

Con el emblema de Eduardo Pondal por Europa adelante

Antonio Longueira Vidal
Toni Longueira CARBALLO / LA VOZ

MERCADOS

Ana Garcia

Autocares J. Pombo, con sede en Tella, Ponteceso, cumple 83 años. Es la tercera generación de una empresa que posee una flota de 27 vehículos

02 dic 2018 . Actualizado a las 05:11 h.

«Naquela época había unha gran demanda de transporte en Corme, onde naceu o meu avó, non só de mercadorías nas feiras e os mercados da zona, senón de centos de persoas que ían traballar fóra, ás cidades, moitas a A Coruña». José Ramón Pombo Imia tiene 43 años y representa a la tercera generación de una empresa emblemática en la Costa da Morte: Autocares J. Pombo.

Su fundador fue Ramón Pombo Seoane, un cormelán que acabó montando, hace ahora 83 años, una empresa con sede social en Cabana, pero con naves en el polígono de Tella (Ponteceso), Santa Comba y A Grela (A Coruña). Le siguió a continuación en el negocio su hijo, Jesús Pombo Mariño, que en la actualidad tiene 65 años.

La empresa factura en torno a 1,2 millones de euros, posee una flota moderna de 27 vehículos -adaptados todos ellos a la exigente normativa europea sobre emisiones de gases- y da empleo a 20 personas de forma directa, «aínda que poden ser outras tantas indirectas, entre seguros, talleres, gasolineiras...».

Con respecto a la clientela de la compañía, José Ramón Pombo explica que está «moi diversificada, tamén de fóra da Costa da Morte e de Galicia. Traballamos cunhas axencias, polo que temos buses circulando por Europa dez meses ao ano para viaxes de lecer, onde predominan os turistas asiáticos e sudamericanos».

Como toda empresa pontecesana que se precie, Autocares J. Pombo tiene como referente a Eduardo Pondal. Uno de sus vehículos ha sido bautizado con el nombre del gran poeta, autor, entre otros textos, de Queixumes dos Pinos, cuyos versos inspiran O Himno Galego. Ahora, la empresa pontecesana lleva el nombre de uno de los abanderados del Rexurdimento por toda Europa: «Bautizouse así cando se cumpriron os cen anos do nacemento do poeta e dende a fundación comentáronos a posibilidade de poñerlle a un autobús o nome de Eduardo Pondal e para nós é un orgullo», relata.

Influencia

Sobre el papel que juega la empresa en su área de influencia, José Ramón Pombo Imia insiste en que «somos unha empresa establecida na Costa da Morte, vinculada á Costa da Morte, con todos os vehículos adaptados ás necesidades do cliente e estamos concienciados niso. O obxectivo é seguir na Costa da Morte sen esquecer os novos mercados. O rural está moi abandonado, baixa moito a poboación, non veñen empresas... Dende Carballo a Cee hai só dúas empresas grandes: Calvo e Ferroatlántica. O resto é un deserto».

Despoblación

Pombo Imia también aborda la problemática social de una zona que pierde cada año en torno a mil habitantes (en la actualidad están censados 113.000) debido al saldo vegetativo negativo y al repunte de la emigración: «Damos un servizo no rural, que moitas veces non se valora. Comunicamos aldeas que practicamente o único transporte que ven é o autobús, tanto á mañá como á volta».

Y sobre el futuro del sector del transporte de autobús, José Ramón Pombo Imia tiene una visión clara: «Polo xeral, pesa e pesará máis o traballo coas Administracións, a través da Xunta, tanto colexios, institutos, centros de día... E logo está o discrecional, as viaxes longas e os acordos coas axencias».