Más de 50 empresas del triángulo entre Santiago, Fisterra y Muros están a punto de poner en marcha un producto turístico pionero de venta cruzada y colaborativo. A través de su actual web, el viajero puede guiarse por diferentes rutas y, sobre todo, «descubrir la auténtica Galicia»
29 sep 2019 . Actualizado a las 10:00 h.Galicia es una potencia turística que no deja de crecer. El turismo genera el 12 % del empleo de la comunidad. Con 167.000 plazas hoteleras es, sin duda, uno de los sectores económicos más transversales, tocando muchos polos de negocio. Los viajeros eligen Galicia por su gastronomía, por su costa y por su interior, pero también los hay que quieren salir de los circuitos más tradicionales, de los que consideran más masificados.
A Senda das Estrelas nace con la idea de crear un turismo de calidad basado en el senderismo. Y lo hace en una zona muy concreta, que pocas veces se había asociado como un conjunto. «Sempre pensamos na potencialidade do triángulo, Santiago, Fisterra e Muros. É unha zona na que se mesturan todas as ‘Galicias’: a da costa, a do interior, a do Camiño de Santiago, as rutas litorais, a cultura precristián do monte Pindo á fronte, a cultura marítima co Portus Apostoli na ría de Noia, e sobre todo un alto nivel de empresariado turístico co que levamos máis de vinte anos colaborando, que sabemos do seu interese por dirixirse a un turismo de calidade e non a un turismo de masas». Esta es la explicación que da Manuel Lema, director Do Artesanato, junto a su hija Renata, los impulsores de esta senda. Ellos están detrás de proyectos de turismo rural y ocio como Casa Perfeuto María, A Cabana de Carmen o Cabaniñas do Bosque, todas en Outes.
A Senda das Estrelas presenta ahora un nuevo producto turístico. Lo reflejan en su página web, con un material audiovisual de alta calidad, pero van más allá de ser un simple catálogo. «Temos unha aplicación que permite guiarse polos tramos de rutas que expomos, pero sobre todo ofrece unha serie de propostas de valor moi interesantes para un turista que queira descubrir a Galicia auténtica e que busque unha selección de opcións coidadas e cunha calidade garantida», explican. Todo esto quiere decir: buenos alojamientos, buenos restaurantes o actividades con salidas garantizadas. «Todo nunha contorna impresionante de costa e interior, saír de Santiago e volver a Santiago coa garantía de que nada nos vai defraudar», apuntan.
Medio centenar de empresas se han unido ya a un proyecto que está a punto de dar un paso más. «Imos poñer en marcha un sistema de venda cruzada». El viajero podría planificar su ruta y los negocios podrán colaborar entre ellos. «Se eu teño un aloxamento e envíoche xente ao teu restaurante ou ao teu roteiro a cabalo, ti me vas comisionar esa venda. Todas poden vender e recomendar dun xeito colaborativo. É un xeito de optimizar os ingresos», dicen Manuel y Renata.
Valorando el entorno
Todo esto en el marco de un turismo sostenible, «adecuado ao noso entorno, que valore o que temos». Las empresas que quieran participar en el proyecto tienen, por ejemplo, que pasar una auditoría de calidad e «sobre todo de compromiso». «Non pode participar calquera, non é un proxecto low cost. Buscamos un perfil de turista que valore o que lle ofrecemos, aínda que as ferramentas que poñemos á súa disposición, como a aplicación, son gratuítas. Buscamos a aquelas persoas que lles importe máis gozar, sentir e coñecer que o feito de facer quilómetros. Non somos un proxecto de peregrinación, senón un proxecto que permite coñecer unha zona incrible do Finisterrae europeo dun xeito tranquilo, comendo ben, andando ata onde apeteza e podendo facer actividades». Una de sus aportaciones ha sido haber marcado la ruta de Cee a Muros que pasa por O Ézaro, por O Pindo y Carnota. Se basan también en la prolongación del Camino a Fisterra y Muxía y en la ruta de vuelta de Noia a Santiago por el río. «Unha ruta que está demostrado que levaba aos peregrinos que chegaban ou marchaban por barco dende Compostela».