La Xunta informa desfavorablemente al macrocomplejo eólico Clúster A Limia

La Voz

OURENSE

Los parques eólicos están teniendo gran presencia en el mercado
Los parques eólicos están teniendo gran presencia en el mercado miguel souto

Stop Eólicos Xurés Celanova presentó más de mil alegaciones a este proyecto

07 dic 2023 . Actualizado a las 05:00 h.

La Consellería de Economía, Industria e Innovación emitió dos informes desfavorables a tres de los proyectos, así como a la línea de evacuación, que conforman el macrocomplejo eólico denominado Clúster A Limia, que remitió documentos iniciales al Ministerio para la Transición Ecológica. Preveía la instalación de 49 aerogeneradores de 240 metros de altura y una línea de alta tensión de 96 kilómetros que atravesaría 18 concellos entre Castrelo do Val y Castrelo de Miño.

«Os tres proxectos foron informados negativamente porque parte deles estaban fóra das zonas de área de desenvolvemento do Plan Sectorial Eólico de Galicia, ademais de, nalgúns casos, non gardar as distancias de seguridade con outros proxectos en tramitación», argumentan desde la Xunta.

Desde Industria explican que Galicia cuenta con un Plan Sectorial Eólico, un instrumento de ordenación del territorio y que según el artículo 27 del Estatuto de Autonomía, tiene competencias exclusivas en materia de ordenación del territorio. «Nese sentido a lei galega establece a obriga de que todos os parques, xa sexan de tramitación autonómica ou estatal, teñen que estar dentro das áreas de desenvolvemento eólico definidas no plan sectorial, a excepción de proxectos que teñan unha clara incidencia territorial pola súa entidade económica e social e así sexa declarado polo Consello da Xunta», añaden.

La plataforma Stop Eólicos Xurés Celanova, que lideró una campaña presentando más de mil alegaciones a los proyectos, se muestra satisfecha por esta decisión, pero señala que el Plan Sectorial Eólico de Galicia no se sometió a la evaluación ambiental estratégica tal y como estable la Ley 21/2013, de 9 de diciembre. «Unha cuestión que está a debate esta mesma semana no Parlamento de Galicia. Os colectivos e plataformas veciñais veñen reclamando a revisión do plan ou a elaboración dun novo documento dadas as eivas que están vixentes», explican.