El ritual «non só buscaba protexer o fogar de males, senón que tamén se asocia coa idea de aloumiñar as almiñas dos defuntos»
23 dic 2024 . Actualizado a las 09:36 h.Esta tarde, a las 19.30 horas, el Concello de Barro recuperará en el Pazo da Crega una tradición de la cultura popular gallega: el prendido del Tizón de Nadal. Este evento, «que promete ser unha homenaxe ás nosas raíces culturais», será realizado por Carme González Parada, una centenaria de este municipio pontevedrés.
Desde el propio Concello reseñaron que esta costumbre ancestral consiste en «acender un bo toro de madeira, permitindo que arda lentamente». De este modo, en diversas localidades gallegas se tenía el convencimiento de que el Tizón de Nadal «debía permanecer aceso ata o Aninovo ou ata o día de Reis, acendéndose un pouco cada día. Este ritual non só buscaba protexer o fogar de males, senón que tamén se asocia coa idea de aloumiñar as almiñas dos defuntos, quen se cre que nos visitan nestas datas sinaladas».
Posteriormente, las cenizas debían esparcirse en los campos de cultivo, toda vez que se «considerada un fertilizante máxico, mentres que a tradición de non recoller a mesa tras a cea permite que as almas dos antepasados compartan connosco este momento de unión familiar».
Antes del prendido, la antropóloga y colaboradora de la TVG, Lida Mariño, ofrecerá una exposición sobre la historia y significado del Tizón de Nadal, así como de otras costumbres populares.