Cuatro millones para frenar las consecuencias de las crecidas sobre la ría de Pontevedra

Alfredo López Penide
López Penide POIO / LA VOZ

POIO

Ramón Leiro

El convenio suscrito por la Consellería de Medio Ambiente y Poio permitirá optimizar la red de saneamiento municipal

03 oct 2024 . Actualizado a las 16:35 h.

Como una obra muy importante para Poio, pero también para la ría de Pontevedra. Así definió este jueves el alcalde Ángel Moldes el contenido del convenio firmado con la conselleira de Medio Ambiente e Cambio Climático, Ángeles Vázquez, por el que se invertirán 4,03 millones para optimizar la red de saneamiento municipal.

Ramón Leiro

«Cando falamos dunha inversión en saneamento parece que é unha inversión que non luce porque está baixo terra, pero realmente son das inversións máis importantes que podemos ter na administración local», remarcó el regidor municipal. Asume que, si bien esta actuación favorecerá a todos los vecinos del concello, «hai dous sectores que son fundamentais e que se van beneficiar desta inversión», como son el sector del mar y el turístico.

Ramón Leiro

Por su parte, Ángeles Vázquez, además de confirmar que esta actuación se prevé poder licitar antes de final de año, agradeció a Moldes por priorizar este proyecto que se espera esté culminado en el 2027. «Témonos que adaptar a algo fundamental como é o cambio climático. Décimos en Galicia que ‘chove o mesmo, pero faino de distinta maneira'. Faino con outra intensidade. Temos que frear as consecuencias graves de certas enchentes e iso só o podemos frear con eses tanques de tormenta», remarcó.

Ramón Leiro

Actuaciones previstas

En cuanto al convenio, este establece que Augas de Galicia destinará a este proyecto 3,6 millones —fondos cofinanciados por la UE a través do Fondo Europeo de Desenvolvemento Rexional (Feder 2021-2027)— y el 10 % restante, unos 402.000 euros, corresponderán al Concello de Poio.

La obra central consistirá en ejecutar un depósito de retención de agua, un tanque de tormentas, con quinientos metros cúbicos de capacidad previo al bombeo ubicado en A Seca, «unha infraestrutura clave para optimizar todo o sistema xa que a súa función é almacenar as primeiras augas de chuvia, que son as que arrastran toda a sucidade acumulada nas rúas e no asfalto, e evitar así que se alivien directamente» en la depuradora de Os Praceres. Asimismo, se renovarán los bombeos del puerto de Campelo y Mirador, y se completará la adecuación del bombeo de Froiz para «mellorar o seu funcionamento».

Ramón Leiro

Ángeles Vázquez, de igual modo, confirmó que «xa estamos traballando para planificar unha seguinte inversión valorada en aproximadamente tres millóns de euros». Y es que Augas de Galicia «xa ten redactado o proxecto para a construción dun novo bombeo e depósito de retención de recheo no municipio pontevedrés», precisaron desde la consellería a este respecto.