La aventura, en una chatarra sobre ruedas, que llevó 150 kilos de ayuda de Teo a Marruecos

Patricia Calveiro Iglesias
Patricia Calveiro SANTIAGO / LA VOZ

SANTIAGO

Renato Núñez (en la foto, a la izquierda) y Rubén Novo (derecha) entregaron 150 kilos de ayuda humanitaria en Marruecos como participantes del Chatarras Raid. La donación total al banco de alimentos de Campo de Gibraltar fue de casi 4.000 kilos, a la que hay que sumar el material escolar que se dio a la Asociación Tissagdelt, de Er-Rachidia.
Renato Núñez (en la foto, a la izquierda) y Rubén Novo (derecha) entregaron 150 kilos de ayuda humanitaria en Marruecos como participantes del Chatarras Raid. La donación total al banco de alimentos de Campo de Gibraltar fue de casi 4.000 kilos, a la que hay que sumar el material escolar que se dio a la Asociación Tissagdelt, de Er-Rachidia. CEDIDA

Rubén y Renato regresaron el jueves por la noche a casa en la Citroën C15 solidaria

16 nov 2024 . Actualizado a las 05:00 h.

Fue todo rodado, a pesar de viajar en una vieja Citroën C15 (con más de 20 años) de España a África para participar con ella en un rali solidario, el Chatarras Raid, que cruza Marruecos de norte a sur entregando ayuda humanitaria. «A furgo non nos deu ningún problema, unicamente na primeira etapa, na que tivemos un momentiño de apuro. Levabamos o vehículo perfectamente revisado da casa, coa ITV pasada e todos os papeis en regra. Ese día tocou un percorrido por unha estrada asfaltada. Nos tramos de peaxe notamos que se quentaba de máis. Era un fallo nun relé do electroventilador e amañóunolo un mecánico local, marroquí», relata Rubén Novo, quien vivió esta aventura solidaria en una chatarra sobre ruedas junto a otro vecino de Teo, Renato Núñez. Era requisito para participar en esta competición que llevasen al menos 10 kilos de material escolar y otros tantos de alimentos no perecederos; sin embargo, ellos recaudaron 150 kilos entre unas cosas y otras, incluyendo también ropa de abrigo u otras donaciones.

Estos pilotos (se fueron turnando al volante) no profesionales regresaban a casa el jueves por la noche, tras aprovechar unos días más de turismo al otro lado del estrecho de Gibraltar. «Ningún dos dous coñecía Marrakech e, cando acabamos o raid, quedamos por alá para visitar a cidade e logo subimos todo pola costa ata Tanxer», cuentan. Aunque en este rali lo más importante no era ganar, sino participar (en todos los sentidos de la palabra), pudieron completar el recorrido y quedaron en el puesto 78 de los 219 que llegaron a meta —con dos abandonos por el camino—, entre los cuales había desde un Escarabajo del año 63 hasta un Dyane 6 de 32 caballos.

«A pesar de que a nosa C15 trepaba ben pola area e dunas, si que houbo momentos nos que quedou empanzada, sen poder ir nin para adiante nin para atrás. Non sabías canto tempo ías estar alí ata que pasase algún outro compañeiro para remolcarte, pero non chegamos a esperar máis de 10 minutos para ser rescatados. En xeral, foi unha experiencia inesquecible. A sensación de conducir por unha ascensión inmensa, sen ter rodadas diante, guiándote só polo compás da app e o road book, sen ver edificios nin nada máis que ceo no horizonte, e indescritible», rememora Rubén, quien aplaude a la organización, que «fixo un traballo tremendo en canto a seguridade, íamos totalmente escudados a nivel sanitario e mesmo nas xestións coas autoridades».

A nivel social, añade, «tivemos a oportunidade de coñecer o país máis a fondo e derribar máis dun prexuízo. Levabamos a idea preconcibida de que Marrocos é un lugar inseguro, e iso foi algo que borramos estando alá», añade el administrativo de 46 años. El lunes tanto él como Renato vuelven al trabajo, a recuperar rutinas, aunque Rubén ya ha confirmado su participación en la próxima edición del Chatarras Raid, en abril. Irá en esta ocasión acompañando a Manuel, de Vila de Cruces, en una Volkswagen Taro de los años 90.

Subraya Rubén que la asociación beneficiaria del material escolar y otras donaciones para los niños, Tissagdelt, de Er-Rachidia, recibió «cos brazos abertos esa axuda». La entregaron en la tercera etapa y explica que habría unos 30 o 40 coches haciendo su descarga solidaria en ese momento, por lo que «non daban abasto para pararse con cada un a agradecérnolo, pero dentro do colexio os mestres tiñan nunha saliña preparado un té e uns pasteliños típicos como cortesía para nós. E chamoume a atención que case todas as personas que estaban alí recollendo o material eran mulleres».

También destaca la hospitalidad y cariño con que los recibieron en los pueblos durante el rali solidario: «Contra esa idea preconcebida que tiña antes de haber estado en Marrocos, atopámonos con xente súpercolaboradora, especialmente no sur do país. Chegabas a unha aldea con media ducia de casas, medio derruidas, e debido ás inundacións había estradas cortadas. Aquelas persoas, sobre todo nenos e maiores, saían ao noso paso indicándonos por onde tiñamos que coller para seguir a nosa ruta. Moitas veces parábanche para pedirte algo, unha libreta, roupa, comida... calquera cousa o agradecían. Ao mellor continuabas de largo e acababas nun punto sen saída. Logo dabámonos conta de que neses casos non buscaban nada de nós, o que trataban era de dicirnos por onde ir. Eses xestos axúdante a desengañarte e desfacerte dos prexuízos que levas».