Os exames da ABAU e os nervios

Nuria Lago Fernández AL HILO

SELECTIVIDAD

Sandra Alonso

01 jun 2024 . Actualizado a las 05:00 h.

Os exames da ABAU xeran gran nerviosismo nos estudantes, por iso sería fundamental que incorporasen ferramentas de carácter físico, psíquico e organizativo á súa vida durante o tempo de preparación dos mesmos. Trátase de ferramentas sinxelas, pero que requiren o compromiso, a confianza cega e a constancia do estudante, tendo así efectos moi positivos:

Rutinas: horarios de vida estables, delimitando os tempos para as diferentes actividades da vida cotiá.

Organización e distribución dos tempos: deseñar un cronograma, recollendo nun soporte visible (cartolina, papel, caderno) que franxas horarias de cada día van estar dedicadas a cada cousa, outorgándolle a mesma importancia ao deber e ao pracer e reservando sempre un espazo para ambos, aínda que o do lecer sexa menor. Cando estamos afrontando temas tan importantes como uns exames caemos no erro de pensar que é máis eficaz facer xornadas maratonianas de traballo e renunciar ao pracer e non é así; a capacidade de razoamento, a atención, a memoria, a creatividade, etcétera, funcionan moito mellor cando a nosa mente ten a oportunidade de ter intres de desconexión e desfrute. Por isto, dedicar un tempo cada día para gozar con algo que nos guste non é unha perda de tempo, senón un investimento emocional e intelectual.

Marcarse obxectivos diarios: deben ser concretos e alcanzables. Comprobar ao remate da xornada que cumprimos co previsto reconforta e motiva.

Repasos diarios: dedicar un tempo diario a repasar o estudado nese día; simplemente é dabondo cunha breve lectura rápida.

Hixiene do sono e alimentaria: durmirse e erguerse á mesma hora aproximadamente cada día e tomar alimentos lixeiros e nutritivos, sen esquecer a importancia de beber moita auga.

Exercicio físico: en épocas de traballo intenso é fundamental exercitar o corpo, reservando unha franxa horaria varias veces á semana para iso, xa que cando facemos exercicio liberamos as chamadas «hormonas do benestar».

Micromeditacións diarias: centrar durante uns minutos toda a nosa atención nas sensacións que experimentamos mentres nos lavamos as mans, ou observar como se move a folla dunha árbore coa brisa.

Visualización do «lugar seguro»: diariamente, antes de estudar, visualizar un lugar preferido para nós, que nos transmita calma e seguridade, mentres facemos respiracións completas. Os días dos exames, antes de comezar, facer esa mesma visualización coas respiracións.

Respectar os tempos de lecer, evitando falar neles sobre os estudos.