Alineación planetaria al amanecer

Susana Acosta
Susana Acosta REDACCIÓN / LA VOZ

SOCIEDAD

Hasta finales de marzo se podrá ver en el amanecer gallego una curiosa alineación entre los planetas Júpiter, Marte y Saturno, con las estrellas brillantes Spica y Antares

26 feb 2018 . Actualizado a las 05:00 h.

Los aficionados a la astronomía están de enhorabuena, porque desde ahora hasta finales de marzo, aproximadamente, podrán ver en el amanecer gallego una curiosa alineación entre los planetas Júpiter, Marte y Saturno, con las estrellas brillantes Spica y Antares. El cielo de Galicia no tendrá demasiados fenómenos para ver en la primera mitad del año, por lo que puede ser una buena oportunidad para alejarse de las ciudades y contemplar este curiosa alineación.

«Pode que sexa o fenómeno astronómico máis salientable nesta época do ano, toda vez que a eclipse solar do vindeiro día 25 só vai ser visible na zona da Antártida e en zonas meridionais de Sudamérica. Tamén o 13 de xullo e o 11 de agosto haberá novas eclipses solares, pero visibles lonxe de aquí. Porén o 27 de xullo podemos contemplar desde España unha eclipse total de lúa, se o tempo acompaña», explica José Ángel Docobo Durántez, catedrático de Astronomía e director del Observatorio Astronómico Ramón María Aller de la Universidade de Santiago de Compostela, que aclara los motivos de que podamos ver alineados tres planetas y dos estrellas brillantes: «Os planetas do sistema solar móvense en órbitas cuxos planos están moi próximos ao plano da eclíptica (órbita da Terra). Estas órbitas, de acordo coa terceira lei de Kepler, tardan máis tempo en ser percorridas canto máis lonxe estea o planeta do Sol, pero sucede que de cando en vez, vistos desde a Terra, algúns deles vense proxectados moi preto entre si no ceo», aclara.

Se trata de un acercamiento aparente, y cuando se observan unos muy cerca de otros se dice que están en conjunción: «Na situación actual están mais separados, pero da a sensación de que están aliñados, ademais dáse a coincidencia de que en dita aliñación están tamén dúas estrelas brillantes como Spica e Antares, así que temos cinco astros brillantes na mesma parte do ceo matutino», comenta el director del Observatorio Ramón María Aller.

Esta madrugada puede ser una buena ocasión para ver el fenómeno, porque a partir de mañana las nubes no permitirán apreciarlo. Además, la inestabilidad se impondrá durante toda la semana y habrá que esperar para poder ver de nuevo este fenómeno en el cielo gallego.