La Obra Social La Caixa financia un proyecto que mejora las capacidades funcionales a través de juegos virtuales
29 jun 2018 . Actualizado a las 05:00 h.Se trata de mejorar las capacidades funcionales, tanto cognitivas como físicas y sociales, de personas con discapacidad, a través de las nuevas tecnologías. Este es el objetivo del proyecto Autónoma-Mente, que realiza la Asociación Comarcal de Educación Especial Santísimo Cristo del Amor, de Porriño, con el apoyo de la Obra Social La Caixa.
Como explica Susana Vázquez, directora del área de adultos del colectivo, el programa está enfocado «á estimulación cognitiva das persoas con discapacidade intelectual, ven sexa porque están en fase de deterioro o porque polas súas capacidades necesitan reforzar esas áreas: de atención, comprensión e memoria, sobre todo».
Las nuevas tecnologías son las responsables de lograr esta estimulación, tanto a través de la plataforma web NeuroUp como con distintos programas individualizados que «fan un seguimento obxectivo das capacidades de cada persoa a través de diferentes actividades que recollen o avance de cada persoa», afirma la experta. Son cerca de un centenar de alumnos que, además de trabajar en el centro, tienen la opción de seguir practicando con sus familias en sus casas.
«Temos programas de xogos adaptados a través do ordenador para incrementar a interacción persoal e espacial a través do xogo; e tamén unha parte destinada a persoas con mobilidade reducida, o Sensory Eye un sistema de manexo do ordenador coa vista que permite traballar a través da propia mirada».
El grupo de alumnos es muy variado, desde estudiantes del centro educativo, en el que hay niños a partir de los tres años, hasta personas que están en fase de envejecimiento y necesitan reforzar ante un deterioro, o estimular temas de atención, comprensión y memoria.
«A actividade a aceptan moi ben -comenta Susana Vázquez- porque as novas tecnoloxías son moi motivadoras. E algo diferente que lles gusta moito: collemos a tableta xogamos coas aplicacións... É todo moi intuitivo e moi visual, que chama a atención. Son xogos moi entretidos cos que aprendes de forma moi amena, e a eles lles permite interactuar en pequenos grupos, o que é sempre moi positivo».
Con un plan individualizado para cada usuario se logran los objetivos marcados: «Favorecer o desenvolvemento das dimensións de calidade de vida da persoa e proporcionar o acceso as novas tecnoloxías, independentemente das capacidades funcionais de cada persoa».