El primer premio Rafael Crecente fue para una investigación sobre el papel que juegan en la recuperación de tierras agrarias
06 dic 2023 . Actualizado a las 12:51 h.«As aldeas modelo son unha iniciativa no marco da Lei de Recuperación da Terra Agraria que busca afrontar obxectivos interrelacionados, que van desde a ordenación do territorio e a promoción do desenvolvemento rural sostible ata a promoción da igualdade de xénero, a mitigación do cambio climático e a mellora da seguridade alimentaria». Esa es una de las lecciones que se desprenden de la investigación Aldeas modelo. Estudo sobre recuperación de terras agrarias de Galicia, realizada por Marta Gómez, un informe que fue reconocido con a iniciativas innovadoras de gestión territorial, convocados por el Instituto Universitario de Biodiversidade Agraria e Desenvolvemento Rural (Ibader) de la Universidade de Santiago. En el acto de entrega, que tuvo lugar en la Escola politécnica Superior de la USC en Lugo, estuvo la directora xeral de la Axencia Galega de Desenvolvemeto Rural, Inés Santé.
El trabajo de Marta Gómez añade que «en resumo, estas iniciativas representan un enfoque integral para o desenvolvemento sostible das zonas rurais e están en consonancia cos obxectivos globais de sustentabilidade. Ademais, adáptanse a contextos únicos, maximizando as fortalezas e oportunidades ao tempo que abordan debilidades e ameazas específicas para cada aldea. O seu éxito podería servir de modelo inspirador para outras áreas que se enfrontan a retos similares, promovendo un desenvolvemento rural máis sostible en toda a rexión».
En esta sexta convocatoria también se reconoció con un accesit el trabajo de Vanesa Miramontes sobre el Emprendemento e enerxías renovables: as comunidades de enerxías renovables como base do desenvolvemento rural sustentable, mientras que el segundo premio fue para Akitz Sarasola por el proyecto Recuperación castañar de Koate.