Ciclismo «Tiven que darlle un par de voltas á cabeza e creo que quedou moi bonita», dice Óscar Pereiro, que diseñó un recorrido con 5 puertos y final en el Castro de Erville
12 feb 2021 . Actualizado a las 05:00 h.Los 173,6 kilómetros que separan Sanxenxo del alto del Castro de Erville, en Mos, y que los supervivientes de la Vuelta Ciclista a España recorrerán el sábado 4 de septiembre en la penúltima etapa, no serán un recorrido de transición camino de la traca final de Santiago. La etapa diseñada al 100 % por Óscar Pereiro cuenta con cinco puertos, un final en alto y, sobre todo, ni un kilómetro seguido de llano en los últimos 50. Un continuo subir y bajar apto para las estrategias de los equipos. «Tiven que darlle un par de voltas á cabeza, pero ó final conseguimos unha etapa que vai poder quedar moi bonita», comenta a modo de resumen el mosense.
Tras la salida de Sanxenxo, la penúltima etapa entrará por Redondela y recorrerá un buen trozo del área metropolitana de Vigo con cinco puertos de montaña, uno de tercera categoría (Vilachán), otro de primera (Mougás) y cinco de segunda (Mabía, Prado y Erville), en este último estará ubicada la línea de meta. En pleno asentamiento castrexo.
«Eu destacaría a continuidade que teñen os portos, sen practicamente terreo chan entre eles e hai que ter en conta que son máis de 3.000 metros de desnivel en 90 quilómetros. Creo que é unha etapa para xogar moito coas estratexias a nivel de equipo», dice Óscar Pereiro de su etapa.
El que fuera ganador del Tour de Francia en el año 2006 puntualiza que el último puerto, en donde acabó una etapa de la desaparecida Vuelta a Galicia, no será decisivo, sino los 50 kilómetros anteriores en su conjunto: «A etapa non vai pola xeral, senón por estradas interiores. O último porto non vai decidir, pero a etapa está deseñada para facer dano nos últimos 40 ou 50 quilómetros. O final pódeche valer para intentar rematar ou recuperar uns segundos de tempo, pero creo que é unha etapa para pensar en algo máis gordo que esperar ó último porto para intentar gañar ou perder tempo».
Pereiro entró en contacto con esta zona en sus tiempos de ciclista profesional. «A base de facer 400.000 quilómetros na miña vida por esas estradas con Marcos Serrano, con Miguel Martínez, con Oliveira, con Leboso... Por aí pasamos 50.000 veces, e é certo que os cinco portos no seu conxunto nun día nunca os fixen, pero si que os subín todos en diferentes momentos», comenta de su conocimiento de la zona antes de explicar que «se non o fas en bicicleta, é difícil que alguén poda pasar por aí».
En cuanto a la gestación de esta etapa bendecida por todos, Óscar Pereiro indica que al principio se trataba de buscar un final, pero la cosa fue creciendo hasta convertirse en un recorrido a tener en cuenta dentro de la ronda española. «En principio tratábase de meter un final, non de facer unha etapa enteira pero ó final saíu este deseño da etapa. Tiven que darlle moitas voltas á cabeza para unir estes cinco portos xuntos no mesmo día». Con la idea en la cabeza, el mosense hizo el recorrido con Javier Guillén, el jefe supremo de la Vuelta, en el mes de noviembre, y el hombre de Unipublic «quedou flipado porque non coñecía nada disto».
Uno de los aspectos que más destaca, además, es el fácil acceso que permite la etapa para los aficionados si finalmente la pandemia no la convierte en una burbuja. «No caso de que se poda estar ó pé de estrada, facilmente a xente poderá mirar a carreira en tres puntos nesa mesma etapa. Son bucles curtos, practicamente hai momentos en que en cuestións de 10 metros para a poder mirar para un lado e para outro da carreira». Un espectáculo con la firma de Pereiro.