Pontón sostiene que el rescate de la AP-9 costaría menos que los descuentos que se pagarán a Audasa hasta el 2048

La Voz LA VOZ

VIGO

Óscar Vázquez

La portavoz del BNG se reunió hoy con una veintena de agentes sociales en Vigo para presentar el informe de la Universidade da Coruña sobre la autopista

14 oct 2024 . Actualizado a las 15:46 h.

La portavoz del Bloque Nacionalista Galego (BNG), Ana Pontón, compartió hoy en Vigo los resultados de un informe encargado a la Universidad da Coruña sobre los costes de transferencia y rescate de la AP-9 con una veintena de agentes sociales del área. Este estudio, realizado por Carlos Aymerich e Jose Antonio Blanco, «demostra que a prorroga da concesión da AP-9 foi ilegal e que o custo do rescate é moi inferior do que se nos contou», explicó Pontón. Según el estudio de la UDC, el rescate de la AP9 costaría 904,7 millones de euros, «calculados polo valor de mercado da autopista, o que estivo disposto a pagar hai tan só seis meses un fondo voitre actualizado co IPC», y una cifra «moi por debaixo dos 4.000 millóns que dicía o PP de Rajoy, dos 6.000 que dixo o Goberno de Sánchez ou os 2.355 millóns que calcula o estudo que encargou a Xunta a unha xestoría que, casualmente, é cliente de Audasa», indicó.

El informe encargado por el BNG demuestra que «a prorroga da AP-9 foi ilegal porque a ampliación tiña que terse licitado novamente en concorrencia competitiva», indica Pontón. La falta de legalidad de la ampliación provoca, según en el informe, que «a empresa non teña dereito a ter lucro cesante», indemnización por los ingresos que dejaría de percibir Audasa de anularse el contrato, «o que abarata o custo do rescate». Los autores del estudio defienden que hay sentencias del Tribunal Supremo que avalan esta justificación y en el BNG inciden en que «o Estado non ten que agardar a que a Comisión Europea volva dicir que é ilegal. Poderían acatar xa a súa primeira resolución» y recordó que «ata o de agora sabíamos que as peaxes da AP-9 eran unha estafa legaliza, pero agora  falamos dunha estafa ilegal.  A única opción é anular o contrato».

Pontón también incidió en que las bonificaciones que el Estado paga a Audasa para reducir el precio de los peajes sumarían un coste 2.400 millones de euros para las arcas públicas hasta el final de la adjudicación en el 2048. El BNG explica que esta cifra está calculada con los datos que ofreció el Consejo de Estado en julio de 2021. «Non ten moito sentido que sexa máis caro manter os descontos da AP-9 que o propio rescate», concluye Pontón.

Los resultados del informe indican que «é o momento de que Galicia se faga co control da AP-9», ya que, además de acabar con la «discriminación que sofren cada día os galegos fronte a outros cidadadáns do Estado», es la «mellor opción» desde un punto de vista económico. Pontón recordó junto al portavoz del BNG en Vigo, Xabier Pérez Igrexas, que la concesión de la AP-9 «é unha estafa e unha discriminación que pagan moi cara as persoas desta comarca».

Ana Pontón también incidió que «non entendemos que o PP queira darlle 1.450 millóns de euros máis do que corresponde a Audasa». La portavoz del BNG se refiere al estudio encargado por la Xunta que indicaba que el rescate costaría 2.355 millones de euros. La única justificación «posible» para el BNG es que «Rueda quere que Audasa siga facendo caixa a costa dos galegos» e incide que, «unha vez máis», el PP pon «por diante dos intereses de Galicia os dunha multinacional».