El SLG pide que se evite un herbicida «tóxico» en las tareas del gasoducto que atraviesa A Mariña
A MARIÑA
El Sindicato Labrego Galego presentó alegaciones al considerar «moi tóxico» un producto que se quiere usar en los trabajos
24 may 2023 . Actualizado a las 12:38 h.El Sindicato Labrego Galego (SLG) mostró ayer su disconformidad con la posibilidad de que se use un herbicida «moi tóxico» en tareas de control de vegetación en el trazado por el que discurre el gasoducto de A Mariña, entre el lugar de Porto de Arriba, en Ribadeo, hasta Celeiro, en Viveiro. Según la central sindical, la empresa Nedgia Galicia, del grupo Naturgy, pretende aplicar el producto Tordon Star, que afectaría supuestamente «a organismos acuáticos», siendo «causante de reaccións alérxicas na pel e danos no ril».
Nedgia solicitó al Concello de Ribadeo la exposición pública de anuncio de los trabajos de control de vegetación. El SLG presentó alegaciones para mostrar su disconformidad con esta solicitud. También se presentaron quejas en otros municipios por los que discurre el gasoducto, como Barreiros, según expuso la plataforma de afectados por la infraestructura energética.
«Resulta absurda a aplicación dun produto destas características para o obxectivo de controlar a vexetación espontánea na traza do gasoduto, cando se pode optar por prácticas máis seguras e respectuosas co medio e coa saúde da veciñanza, como pode ser a roza mecánica», argumenta el SLG.
«Por outra banda», añade el sindicato, «a documentación exposta non determina as zonas nas que se pretende aplicar o herbicida, o que é de especial gravidade xa que falamos de terreos incluídos en espazos protexios ligados ao medio acuático -Ría de Ribadeo, esteiro do Masma ou Río Ouro-, sobre o que este produto pode ter un impacto crítico», resalta.