Mucho por hacer tras los incendios que arrasaron 2.560 hectáreas de monte, en su mayor parte arbolado, en Trabada, Ribadeo y Foz
A MARIÑA
El conselleiro se reunió con los tres alcaldes, anunció que se hará un informe sobre el estado de la masa afectada, se agilizarán las cortas y se planificarán actuaciones con los propietarios
26 oct 2023 . Actualizado a las 09:32 h.Después del encuentro en el que la Xunta firmó el Plan Estratéxico de la Industria Forestal-Madeira para impulsar este sector con el Clúster da Madeira e o Deseño de Galicia, la Asociación Provincial de Empresarios da Primeira Transformación da Madeira de Lugo y la Federación Empresarial de Aserradoiros e Rematantes de Madeira de Galicia, el conselleiro do conselleiro do Medio Rural, José González, se reunió este miércoles con la alcaldesa de Trabada, Mayra García, y con los regidores de Ribadeo y de Foz, Daniel Vega y Francisco Cajoto, respectivamente. El tema principal fue abordar todo lo referente a los incendios forestales que a mediados de este mes devoraron un total de 2.560 hectáreas en los tres ayuntamientos mariñanos.
Tras la reunión a la que también asistieron los directores xerais de Defensa do Monte, Manuel Rodríguez, y de Planificación e Ordenación Forestal, José Luis Chan, desde la Consellería do Medio Rural manifestaron que el objetivo del encuentro fue abordar la situación planteada tras los fuegos y analizar las diferentes líneas de colaboración para la recuperación de todo el territorio afectado.
Medio Rural elaborará un informe técnico sobre el estado de la masa arbolada afectada, que servirá para planificar futuras actuaciones. Se programarán diferentes charlas con los propietarios forestales afectados para ayudarles a optimizar la gestión de sus propiedades. «A maiores, abordarase cos diferentes organismos sectoriais implicados a axilización das cortas de madeira, co fin de aproveitar este recurso da mellor maneira posible», avanzaron este miércoles desde la consellería.
Asimismo, también se propuso con un enfoque a más largo plazo, la planificación integral del territorio «na procura de avanzar cara a fórmulas que afonden en seguir mellorando a xestión forestal, cun enfoque sustentable tanto dende o punto de vista económico como social e ambiental», explicaron. El encuentro con el conselleiro se celebró diez días después de que los tres regidores anunciaran públicamente que solicitarían una reunión con el titular de Medio Rural para analizar lo sucedido y manifestar que apostaban por una estrategia de trabajo conjunta.
Tras el encuentro, el alcalde de Foz, Francisco Cajoto, recordó que «estes incendios foron un aviso de que hai que mellorar a xestión e facelo con urxencia». Reclama medidas: «O modelo de convenios cos Concellos para crear brigadas municipais con persoas en paro durante 2 ou 3 meses quedou desfasado», incide en que se «necesita persoal profesional e contratado todo o ano que en momentos de baixo risco de incendios faga tarefas de prevención, como desbroces ou acondicionamento de depósitos de auga» y trasladó una inquietud: «En Foz permanece de garda unha motobomba de Medio Rural en dependencias municipais do parque empresarial de Fazouro. Agardamos que non se suprima cando se remate a base BUO que está a construír a Axencia Galega da Industria Forestal».
Ve necesario recalcular los medios de extinción «e que a Xunta asine un convenio co Principado de Asturias», por la proximidad, reclama «un estudo para analizar a mellora e ampliación dos depósitos, hidrantes e puntos de captación do distrito e definir camiños principais ou prioritarios para zonificar os montes e que sirvan de cortalumes», cree que hay que fijar puntos de carga de madera y demanda inversión real, «que os mapas de franxas de protección se completen coas vivendas illadas (...) Falamos do papel fundamental que tiveron na extinción dos incendios de Foz as cisternas dos gandeiros da zona e o conselleiro avanzou a intención de incluílas nos operativos dunha forma máis profesional, con comunicación directa cos postos de mando».
Por su parte, el alcalde de Ribadeo, Daniel Vega, hizo una valoración «moi positiva e produtiva» de la reunión, «onde houbo un respecto institucional absoluto e onde a colaboración das Administracións vai ser permanente (...) Estivemos traballando primeiro en detectar cal foi o problema de raíz, creo que hai que facer agora un diagnóstico claro. Pouco a pouco poñeremos propostas enriba da mesa para que toda a veciñanza teña realmente solucións a este problema». Vega califica de «desgraza» lo sucedido y asegura que lo que hay que hacer es «concretar medidas e, por iso, neste primeiro encontro o primeiro que fixemos foi tomar medidas a curto prazo (...) Tamén creo fundamental, e os alcaldes dixémolo con moita claridade, que hai que programar unhas charlas, hai que informar a todos os propietarios, a todas as comunidades de montes, con axentes forestais, con servizo técnico da Xunta, hai que axudar a optimizar a xestión das áreas, de toda a superficie forestal, para axilizar as cortas de madeira co fin de tratar de aproveitar este recurso da mellor maneira posible». Considera fundamental «que non haxa unha burocracia absurda, elefantiásica, que non se faga isto eterno. Hai que axilizar e así aproveitar este recurso o máis rápido posible».
Colaboración desde Trabada
Casi a la misma hora que se celebraba ayer el encuentro del conselleiro con los regidores en Santiago, La Voz tenía constancia de un escrito dirigido a la regidora de Trabada y registrado el martes por el portavoz del PP local y también vecino trabadense afectado, José María Fernández Vázquez, en el que le comunicaba su disposición a aportar ideas «na procura de solucións aos prexuízos que supuxo para os veciños e veciñas de Trabada o incendio forestal». Se brinda a mantener un encuentro con la regidora para intercambiar ideas y trasladar propuestas. En el escrito le comunica a la alcaldesa su intención de ofrecer la misma cooperación a la consellería y elogia el trabajo de los equipos de emergencias, vecinos y voluntarios.
Acto del BNG hoy en Ribadeo
Por otra parte, el BNG ha organizado para este jueves 26, a las 20 horas, un acto informativo público titulado «Incendios: que podemos facer?», que tendrá lugar en la Escola de Vilaframil. Intervendrán el portavoz municipal del BNG, Pablo Vizoso; el diputado Xosé Luis Rivas y Anxo Martínez, presidente de la comunidad de montes de Vilaframil.