Establecimientos hosteleros de A Mariña bajan la reja por fin de temporada: «O 15 de agosto foi o mellor día, cuns 400 comensais»

Lidia Fernández BARREIROS/ LA VOZ

BARREIROS

XAIME RAMALLAL

Pulpería Mario de Viveiro cierra hoy sus puertas en el puesto que monta cada verano en la costa de Barreiros tras «un mes de moito traballo»

04 sep 2023 . Actualizado a las 14:34 h.

Este domingo, 3 de septiembre, se pone fin a la temporada de playa del «restaurante ambulante» preferido de muchos mariñanos. Y también de los veraneantes que cada año llenan las playas de Barreiros. La de Altar, en concreto, es el escenario escogido por la Pulpería Mario para colocar su negocio, un clásico de las fiestas de la comarca. «Nós montamos polo 20 de xullo, e levamos todo o verán traballando sen parar», reconoce Hernán Navarro, gerente de una de las pulperías con mejor acogida de la zona. «Levamos 4 anos instalados en Barreiros, e os dous primeiros aínda nos coincidira coa pandemia, polo que moita xente viña aquí para as reunións sociais, xa que todo o demais estaba pechado», confiesa. «Por iso tiñamos unha falsa concepción de como funciona o negocio. Os veciños dicíannos que non nos acostumáramos, que non era habitual ter tanta clientela durante tanto tempo», admite. «Este ano chocámonos coa realidade. A partir da ponte de agosto baixou moito o número de clientes», confirma. Eso sí, después de unos días apoteósicos. «Sen dúbida, o 15 de agosto foi o mellor da tempada. Non che poido calcular en rancións de polbo, pero atendimos en todo o día a uns 400 comensais», corrobora, cuando la media de clientes se encuentra entre las 200 y las 250 personas diarias.

Diferencias entre los clientes

«Tamén varía moito o perfil de cliente dependendo do momento. Agora e durante as primeiras semanas de setembro predominan as parellas e a xente maior. Incluso os hosteleiros doutras zonas que traballaron durante o verán e é agora cando poden desfrutar das vacacións», profundiza. «Pero en agosto o que prevalecen son as familias con nenos», matiza.

Pero estas diferencias no terminan aquí, sino que se pueden extrapolar a los clientes «de toda a vida» y a los turistas. «Os primeiros non saen da clásica tríada de polbo, xamón e calamares», bromea. «E iso que aquí en Barreiros ampliamos a carta. Temos zamburiñas, ventresca...pero nada, non hai maneira de que diversifiquen o padal» dice en tono burlón. «En cambio, a xente de fóra tende a pedir estes pratos máis típicos do verán», añade. ¿Y quién visita más a menudo las instalaciones de este improvisado restaurante ambulante? «Podo dicir con total seguridade que un 40% da nosa clientela é xente de toda a vida, que nos coñece dende hai anos», indica, «mentres que o outro 60% corresponde cos veraneantes». Unas cifras nada desdeñables teniendo en cuenta la ubicación preminentemente turística en la que se encuentran.

El pulpo sigue siendo el claro vencedor, y eso que por motivos ajenos a la gerencia del restaurante y derivados de la inflación generalizada, han tenido que subir los precios. «Comezamos a tempada anterior a 16 euros a ración. Intentamos non subir moito os prezos, pero foi imposible, polo que a tivemos que subir a 18 euros», explica. «Pero este ano vímonos obrigados a poñela a 20 euros, porque prefirimos primar a calidade do noso produto e non reducir a cantidade», comenta.

Sin embargo, Navarro asegura que los clientes se mantienen estables a pesar de la subida de precios. «Si que notamos que piden menos postre ou café», dice. «Todo conta para aforrar», concluye.