Piden limitar el acceso a Tupide a los animales de compañía en época estival para «evitar unha desgraza que en calquera momento pode suceder»
29 jul 2023 . Actualizado a las 17:37 h.Usuarios de la playa de Tupide, en Foz, concluyeron este sábado una recogida de firmas para solicitar que se priorice el disfrute de los niños sobre el de las mascotas en el arenal. Un total de 608 personas reclaman modificar la ordenanza municipal que permite la presencia de animales de compañía en los meses de verano.
Es la segunda recogida de firmas que se realiza por este motivo. La anterior fue ante la aprobación de la normativa, aprobada por el ejecutivo local popular en 2018. En la primera iniciativa, no obstante, se obtuvieron unos 300 apoyos.
Los usuarios registrarán un escrito con las firmas en el Concello y serán recibidos por el edil de Medio Ambiente, Francisco Fanego.
Los firmantes exigen que la ordenanza municipal se ajuste «ao que establece o artigo 49.4 do Decreto 153/1998 do 2 de abril, sobre o regulamento de protección dos animais domésticos e salvaxes en catividade, no que se prohibe ou limita zonal e cronoloxicamente a permanencia de cans nas praias, especialmente se son frecuentadas por nenas e nenos».
«Facer a praia de Tupide compatible de xeito simultáneo para bañistas, sobre todo nenos e nenas, e mascotas está a ser un fracaso, quedou demostrado nos catro anos de vixencia da actual ordenanza», señalan los usuarios, que apuntan que la simultaneidad de pequeños y animales de compañía «nun areal urbano que non chega a 200 metros de longo e 25 de ancho xera situacións de conflitividade e de inseguridade». En este sentido, llaman a «evitar unha desgraza que en calquera momento pode suceder».
Además de en la seguridad, inciden en que «neste tempo converteuse a praia de Tupide nun lugar habitual de evacuación fisiolóxica das mascotas, creando un estado de insalubridade, e unha porcentaxe importante de propietarios de animais de compaña non respectan as normas de uso».