Dos músicos de Viveiro en Arizona, el grupo que toca de cumbias a Metallica
VIVEIRO
Julián González Díaz, baterista, y Aarón Cazás Bellas, bajista, son profesores de música y componentes de una formación que este verano causa sensación ofreciendo «horas de puro directo» en verbenas de Galicia, Asturias y León
02 sep 2022 . Actualizado a las 21:36 h.Como «un grupo de colegas que fai a música que lle mola, pero adaptándose á verbena que lle gusta». Así definen los músicos viveirenses Julián González Díaz, de 26 años, y Aarón Cazás Bellas, de 29, el estilo de Arizona, el grupo lucense en el que tocan, respectivamente, la batería y el bajo, y que este verano está causando sensación en decenas de verbenas de Galicia, Asturias y Castilla León. La más reciente, la del pasado domingo en Naseiro.
«Somos moi versátiles porque temos moito repertorio: catro horas e vinte minutos de puro directo, e podémonos adaptar ó que nos pidan. Desde tocar música de pachanga ó uso, como rancheiras ou cumbias, pero non as clásicas, senón outras como Tabaco y Ron, de Rodolfo Aicardi; a música pop do Dúo Dinámico ou Julio Iglesias, que piden máis os maiores; pop rock español, como Los Ronaldos ou M Clan, que é máis light, ou tralla total de rock, con temas de Metallica ou Iron Maiden», resume Julián, quien, al igual que Aarón, inició su formación musical en el Conservatorio de Viveiro siendo un niño.
«Somos moi versátiles porque temos moito repertorio: 4 horas e 20 minutos e podémonos adaptar a todo», Julián González Díaz, baterista y profesor de Composición en el Conservatorio de Vilalba
«Ir de aquí para aló todo o verán desgasta, pero é unha alegría tremenda ver á xente gozando co noso traballo», Aarón Cazás Bellas, bajista y profesor de Música en la Compañía de María en A Coruña
El primero estudió Gaita en la ciudad del Landro, y posteriormente Composición en el Conservatorio Superior de A Coruña. «Desde que teño uso de razón gústame a música. Meu avó era cantante de verbena. Son neto de Agapito o Carolino, que cantou nos conxuntos Oriente e Sport antes de deixalo porque tiña unha empresa de construción. Era irmán de Carlos o Carolino, que foi cantante da orquestra Variedades», relata un joven que durante el curso es profesor en el Conservatorio de Vilalba. Aarón, en cambio, estudió Flauta travesera en Viveiro y Música Moderna en A Coruña. «Son profesor de música na escola da Compañía de María que hai fronte a Riazor», cuenta un joven que tocó durante años la gaita en la Banda Tau.
En su día, los dos formaron parte del grupo viveirense Cronos, ya desaparecido. Y ahora comparten ensayos, actuaciones y viajes en Arizona con Gonzalo (teclista de Vilalba), Jesús (guitarrista, cantante y percusionista venezolano afincado en Ourense), Jonathan (guitarrista y cantante de Ourense), Chousa (guitarrista de Lugo), Juan Arce (cantante de León) y Miguel Godoy (cantante de Lugo). Completan el grupo Óscar (técnico de luces y montador), Celso (técnico de sonido), Jony (montador ) y Fonte (camionero). Tanto Julián como Aarón destacan la «cultura musical que ten Viveiro». «Hai moita dinámica de facer grupos, e para nós foi xenial actuar na casa, tocar para a familia, os colegas e o público en Naseiro, que é unha festa que mola, que dá gusto facer», agradecen.
Más actuaciones este agosto que en todo el 2021
«Este ano temos tantas actuacións que xa me perdo...», bromea Julián sobre el intenso calendario que tiene este verano el grupo Arizona. El San Roque, en Viveiro; la Maruxaina, en San Cibrao; o las fiestas de Chavín han sido testigo ya de su buen hacer. «E imos moitísimo por Ourense, Zamora, Salamanca e Asturias», apuntan. «Só facemos a verbena, nin sequera a sesión vermú. Só fixemos a de Naseiro porque é tremenda», comenta el músico, que añade: «No 2021 fixemos algo no verán, pero pouca cousa. No 2022 só en agosto levamos actuado máis que en todo o ano pasado». Próximas citas: el 2 de septiembre en Llanes, Asturias; y al día siguiente, en Valle-Ruesga, Santander.