Convocan una protesta para exigir una «discriminación positiva» que permita dar un impulso a la parcelaria de Catoira
CATOIRA
Será mañana domingo, a las doce del mediodía, en la alameda
18 ene 2025 . Actualizado a las 05:00 h.Mañana domingo, día 19, está convocada en Catoira una concentración para «denunciar a falta de avances na concentración parcelaria». Las personas que representan a los vecinos y vecinas en las juntas locales y el gobierno municipal, encabezado por el nacionalista Xoán Castaño, apoyan esta convocatoria ya que «consideran que a Xunta segue unha improvisación continua na xestión», lo que se traduce en que el proceso «siga paralizado tras 24 anos de trámites». La protesta será el domingo, a las doce de la mañana en la alameda, bajo el lema «Parcelaria de Catoira, xa».
El alcalde Castaño ha pedido el respaldo ciudadano para esta movilización, «tanto a persoas afectadas da Zona Norte como da Zona Sur». Considera que la Xunta está impidiendo avanzar el proceso y que «a situación é xa insostible». «A mostra máis recente do desleixo autonómico produciuse a finais do ano pasado: a xefa territorial de Infraestruturas Agrarias de Medio Rural instou a que as e os veciños da zona sur axudaran no levantamento de fincas acudindo aos encontros aos que ían ser citados por WhatsApp, abrindo a posibilidade de pedir citas para solucionar dúbidas e aclarar temas relativos ás parcelas. Finalmente, todo ese procedemento cancelouse por non resultar operativo».
Asegura el alcalde que la situación ha llegado a tal punto que «hai xente que incluso se quere desfacer de herdanzas e de leiras non urbanas mediante doazóns porque, sen a parcelaria vixente, esas fincas apenas teñen valor económico e mantelas en propiedade supón unha carga». «Non pode ser que o pouco valor que teñen eses patrimonios no rural se perda abandonado porque a administración non fai o que debe», apunta el regidor.
Con la protesta convocada para mañana, Catoira reclama que se destinen más presupuesto y más medios a la parcelaria. Piden una «discriminación positiva para recuperar o tempo perdido e resolver os expedientes que levan anos sen ter saída».
Participación
La intención este domingo es «reunir á maior parte posible das persoas afectadas pola parcelaria para sacar os colores á Xunta ante a inacción que se acumula xa por máis de 24 anos e que está a ter repercusións económicas para a veciñanza», según señala el ejecutivo local. De hecho, la protesta había sido convocada inicialmente para hoy sábado, pero finalmente se acordó trasladarla a mañana domingo para intentar facilitar la asistencia de las personas que trabajan y dejar patente, mediante una concentración multitudinaria, el malestar existente en la localidad.