Falar facendo

Juan Andrés Bayón Rolo VILAGARCÍA

VILAGARCÍA DE AROUSA

CARMELA QUEIJEIRO

Seis anos de goberno de Pedro Sánchez, os grandes retos da mocidade española seguen pendentes de ser abordados

30 nov 2024 . Actualizado a las 19:21 h.

Hai uns días coñeciamos o estudo elaborado por Education First (EF) que colocaba a Galicia como líder en España en coñecemento de inglés e nos postos máis altos no resto do mundo. Un verdadeiro logro dos alumnos e docentes que, día a día, fan que o sistema educativo galego sexa unha referencia.

En contraposición, despois de 6 anos de goberno de Pedro Sánchez, os grandes retos da mocidade española seguen pendentes de ser abordados. Sirva como exemplo a protección da mocidade nos contornos dixitais.

Hai poucas semanas, tiven a honra de estrearme no hemiciclo do Congreso dos Deputados para lembrarlle ao PSOE que xa está ben de tentar gobernar a golpe de tuit. A protección dos usuarios nos contornos dixitais é unha das necesidades máis urxentes que temos no nos pais.

Dende o mes de febreiro de 2024, na Unión Europea aplícase un Regulamento de Servizos Dixitais (DSA) que ofrece a posibilidade de limar parte dos riscos cos que contamos na rede para evitar así adiccións ás tecnoloxías que frustran o noso día a día e que poden desencadear problemas futuros. Por exemplo, accións como o scroll infinito ou a manipulación dos usuarios a través de algoritmos poderían estar controlados en España se o goberno de Pedro Sánchez realizase as modificacións legais necesarias; neste caso, habilitar á CNMC para realizar dito control.

Tampouco se trata de prohibir indiscriminadamente o acceso a internet aos menores de idade. Iso, sen dúbida, sería poñerlle portas ao campo. Debemos ofrecer as ferramentas necesarias para que familias e mozos poidan coñecer os riscos da tecnoloxía.

Hai apenas un ano, Galicia foi pioneira en prohibir o uso de smartphones nos colexios e en implantar nos centros formación sobre un uso correcto de internet e da tecnoloxía. A pesar das críticas dalgúns, hoxe podemos afirmar que familias e docentes valoran moi positivamente os primeiros resultados destas medidas.

Este debe ser o camiño a seguir, lonxe das promesas baleiras, feitos. Falar facendo e non falar por falar.