Gonzalo Caballero defiende en Rianxo la necesidad de actualizar el Estatuto de Galicia
BARBANZA
El secretario general del PSdeG aseguró que su proyecto es «galeguista e federalista, ecoloxista, feminista e de esquerdas»
25 jul 2021 . Actualizado a las 14:35 h.El PSdeG no faltó a su cita del Día de Galicia en Rianxo. Frente al busto de Castelao, al que se rindió homenaje realizando una ofrenda floral, los socialistas tiraron de su historia para hablar del futuro. En él, el secretario general del PSdeG, Gonzalo Caballero, se marca dos grandes retos. Por una parte «iniciar os trámites para actualizar o Estatuto de Galicia unha vez se supere o peor da pandemia», y, por la otra, centrándose en políticas sociales y en materia sanitaria, «abrir todas as camas que pechou o PP, potenciar a atención primaria e acabar coa precariedade dos contratos na sanidade, que é algo indigno e leva a un país peor».
Estos son los deberes que Caballero se puso antes de cerrar el acto frente a los militantes, pero antes quiso dejar claro que el proyecto del PSdeG es «galeguista e federalista, ecoloxista, feminista e de esquerdas. Vemos o federalismo como a forma de entender a España plural e diversa». Pero todo ello «traballando para Galicia, para servir aos galegos. Feijoo está obsesionado con traballar para que Casado sexa presidente do Goberno e Pontón en amosar o seu independentismo xunto a Junqueras».
Hace 40 años
Francisco Caamaño, catedrático de Derecho y exministro de Justicia, recordó en su intervención que hace 40 años el diputado socialista Xosé Luís Rodríguez Pardo alzó la voz cuando «algúns querían darlle a Galicia un estatuto de segunda. Conseguiu bloquear a tramitación e darlle tempo aos galegos para saír ás rúas. Grazas ao traballo dos socialistas temos o Estatuto do 81». A esto también hizo referencia Gonzalo Caballero, asegurando que «o PSdeG tivo un papel fundamental para o autogoberno e só os socialistas podemos construír a Galicia do século XXI, moderna, que pide a berros saír do atraso económico e institucional ao que nos levan os gobernos do PP».
Para el secretario general del PSdeG no hay duda de que el Estatuto de Galicia «non está actualizado» y su grupo es para él quien tiene que abanderar esa renovación: «Buscamos dar resposta ás necesidades dos galegos, que dea cabida a todos». Criticó la «parte conservadora» del presidente de la Xunta y la «Galicia illada» del nacionalismo: «Queremos ser protagonistas en España e en Europa, e para iso é necesario o PSdeG».
«Só os socialistas podemos construír a Galicia do século XXI»
Caballero lanzó otro compromiso en el Día de Galicia, el de crear este año «unha carta de servizos para a cidadanía, que exemplifique a liña de avance que pretendemos». Para ello pidió la colaboración de Francisco Caamaño, quien en su discurso se refirió a esta cuestión.
Prioridades
Antes que Gonzalo Caballero intervino Xoaquín Fernández Leiceaga, presidente del PSdeG, quien defendió que «estaría ben actualizar o estatuto, pero tampouco é algo central».
En su opinión, podrían ampliarse las competencias del Gobierno gallego, pero considera que «ten capacidade para xestionar os elementos principais. Non hai que empeñarse en cousas con menos transcendencia». Para Leiceaga, es prioritario «darlle unha conformación federal á unha España democrática, que ten que recoñecer os dereitos nacionais pero sendo igualitaria». También, ve básico «defender os nosos intereses específicos e para iso un Goberno central socialista é fundamental», aunque su gran objetivo es que la Xunta la dirija el PSdeG con «un gran proxecto inclusivo e integrador, no que esteamos todos. Integrador, pero con bases no partido».
En el acto también intervinieron Mari Carmen Figueira, portavoz socialista en Rianxo, que pidió «unión para non esquecer a nosa identidade como pobo»; Alberto Varela, alcalde de Vilagarcía y presidente de la Fegamp, quien defendió el papel de las Administraciones locales; Lola Villarino, expresidenta del Parlamento de Galicia, que destacó que «o máis importante é loitar pola igualdade», y Noa Díaz, portavoz de Cultura del PSdeG, quien hizo un llamamiento a «coidar do noso patrimonio material e inmaterial, como a nosa lingua».
Los socialistas cerraron filas en torno a Gonzalo Caballero, mostrándolo como la única alternativa al Partido Popular y con el objetivo de recuperar el terreno perdido con Ana Pontón.