El BNG llevará al Parlamento la escasez de médicos en el hospital de Barbanza
BARBANZA
Los nacionalistas denuncian las carencias que están tensionando el servicio de Urgencias
06 feb 2023 . Actualizado a las 17:48 h.El BNG registra iniciativas en el Parlamento gallego para reclamar que se dote de personal médico suficiente al servicio de Urgencias del hospital de Barbanza dada la «saturación que sofre o servizo», anunciaron este lunes miembros del grupo nacionalista en la comarca. Aseguran que esto provoca una peor calidad asistencial para los pacientes y una situación de «gran tensión laboral», como ya denunciaron los propios facultativos.
La diputada Rosana Pérez denuncia que la Consellería de Sanidade somete al personal médico a «unha precariedade inasumíbel», al destinar contratos por períodos inferiores a un mes, llegando a contratar incluso por días y avisando en la misma jornada del turno de trabajo. «Esta inestabilidade laboral é un dos motivos polos que se está a producir unha saída constante de profesionais deste servizo», señaló Pérez.
Desde el BNG indican que Urgencias tiene un déficit de cuatro facultativos que provoca una sobrecarga en los profesionales y una demora en la atención. Este hecho se suma a que el servicio del centro comarcal aumentó en el 2022 un 12,5 % la cifra de asistencias con respecto al 2019, «sen que se producise ningún incremento no cadro de persoal». Los nacionalistas también hacen referencia a que el turno de noche continua realizándose únicamente con dos médicos, a pesar de que las cifras demuestran la necesidad de contar con un tercero.
Pérez Fernández lamenta que esta situación se suma al deterioro de la atención primaria gallega, que solo recibe el 14 % del total del gasto sanitario, «moi lonxe do 25 % que recomenda a Organización Mundial da Saúde». «Pedímoslle ao Goberno galego que rectifique os recortes e privatizacións e acepten as propostas que estamos poñendo enriba da mesa desde o BNG: plan de rescate de atención primaria, contratar máis profesionais e dotar de novos servizos os centros de saúde», afirma la parlamentaria.
Movilización del domingo
Por otra parte, el responsable del BNG en Barbanza, Luís Pérez Barral, acusa al PP de ser «un perigo para a saúde dos galegos e das galegas por negarse a destinar recursos económicos, persoas e materiais suficientes para garantir o dereito a ter unha sanidade pública de calidade».
Pérez Barral asegura que van a «deixar claro que non imos permitir que xoguen coa saúde das persoas, nin que colapsen os servizos sanitarios como Atención Primaria ou Urxencias. Por iso o 12 de febreiro temos que encher a praza do Obradoiro para defender a sanidade pública galega, dando resposta contundente ante 13 anos de recortes e privatizacións e decirlles alto e claro, que coa saúde non se xoga».