Oleiros propone a los concellos del área crear un consorcio de transporte metropolitano

La Voz OLEIROS

A CORUÑA

El alcalde de Oleiros, en una campaña contra la Xunta por el transporte público.
El alcalde de Oleiros, en una campaña contra la Xunta por el transporte público. Marcos Míguez

Invita a los municipios a no renovar el convenio con la Xunta «pola péxima xestión das liñas e as frecuencias»

28 oct 2024 . Actualizado a las 16:38 h.

El alcalde de Oleiros y presidente de Alternativa dos Veciños, Ángel García Seoane, ha lanzado un órdago a la Xunta en materia del transporte metropolitano. Exige a la Administración autonómica que haga caso a sus demandas en cuanto a la revisión de líneas o frecuencias. De no ser así, propone a los municipios de la comarca no renovar los convenios con la Xunta (expiran en el 2025) para crear un consorcio propio de transporte metropolitano. Incluso propone a los municipios dejar de pagar a partir del próximo mes. 

«O contrato de transportes da Coruña finaliza o próximo ano, así que estamos ante unha oportunidade histórica de construir un novo modelo, habendo ademais imporantes fondos europeos para este tipo de iniciativas», indicó el regidor oleirense en Radio Voz. Achaca los graves problemas del servicio a los déficits de infraestructuras (como la ampliación del puente de A Pasaxe) y un deficiente servicio de transportes público. «Funcionou mal históricamente e hoxe está peor que nunca. As frecuencias son escasas, están totalmente saturadas, hai continuos retrasos, Oleiros e Sada levamos moito tempo reclamando para axudar aos usuarios. Á empresa vaille ben, e igual a alguen da Xunta tamén lle vai ben, pero á cidadanía lle vai moi mal e cada vez son máis os que collen o coche e medran os atascos», explicó García Seoane.

Otra de sus quejas es que los concellos están abonando el 20 % del coste del servicio. «Desde Oleiros propoñemos aos concellos da comarca que non renoven o convenio do transporte ate que a Xunta se sente con nós, escoite as demandas da cidadanía e resolva cando menos as principais carencias. De persistir a intransixencia da Xunta, non só propoñemos renovar o convenio senón que deberiamos iniciar a creación dun consorcio de transportes dos concellos coa cidade, deixando atrás políticas localistas e curtoplacistas», añadió el alcalde de Oleiros, que en los próximos días enviará una carta a los concellos del área con estos planteamientos. «Mandaremos unha carta aos concellos da comarca para reunirnos e denunciar os convenios coa Xunta, demandar a creación dun consorcio de transportes metropolitano no que esté incluida A Coruña. Nós imos tomar esas medidas, e deixaremos de pagar o que non debemos pagar. Na carta recordaráselle a cada municipio que denuncie o convenio antes do 1 de decembro, así que en novembro deberá haber reunións coa Xunta e coas empresas para dialogar, e se non hai solucións, temos outras medidas».

Apenas unas horas después de esgrimir estos argumentos, el Concello de Sada secundó al de Oleiros, anunciando que acudirá a una reunión este jueves para analizar el futuro del transporte metropolitano. Desde el gobierno local, dirigido por el independiente Benito Portela, recuerdan que «temos compartido coa Xunta as numerosas queixas que chegan de veciños da nosa vila sen que dende o Goberno galego teñan aplicado ningún tipo de melloras», señalan fuentes municipales de Sada. «Non é aceptable que existan buses que de tan cheos que van deixen a usuarios en terra, non é de recibo a falta de puntualidade crónica, non é compronsible a supresión de liñas en contra da vontade unánime dos usuarios», se quejan desde el Concello, que recientemente respaldó la concentración de una plataforma civil que reclama mejoras en el transporte público de Sada.