Regístrate gratis y recibe en tu correo las principales noticias del día

Oleiros rechaza las viviendas turísticas en su territorio

d. vázquez OLEIROS

OLEIROS

El plan xeral de Oleiros estabece qué tipo de alojamientos se pueden destinar a uso turístico
El plan xeral de Oleiros estabece qué tipo de alojamientos se pueden destinar a uso turístico ANGEL MANSO

Informa a la Consellería de Turismo que no están permitidas por su planeamiento

16 mar 2021 . Actualizado a las 18:59 h.

Oleiros ha declarado la incompatibilidad del uso turístico en la modalidad de viviendas y apartamentos turísticos y las viviendas de uso turístico con los usos permitidos en el planeamiento municipal.  El Concello se pronuncia a petición de la que la Consellería de Cultura y Turismo, que solicitó un informe en relación con las viviendas turísticas en el plan urbanístico. «A solicitude ven motivada polo feito que o Concello comunica á Axencia de Turismo de Galicia en cada comunicado da inscrición no rexistro de Empresas e Actividades Turísticas das vivendas de uso turístico, que dito uso non está admitido no Plan Xeral de Ordenación Municipal como actividade de servizo ao público de aloxamento temporal», se indica.

Esto sucede aunque en distintos portales web se anuncian este tipo de alojamientos en Oleiros.

En el documento del Concello se indica que el PXOM solo contempla un tipo de establecimiento de alojamiento turístico, diferenciado si tiene más de 600 metros cuadrados y una capacidad de más de 30 plazas y los que tienen menos. En este sentido, se indica que están regulados hoteles, hoteles apartamento, hoteles balneario, hoteles talaso y moteles. Asimismo, el informe concluye que «o aloxamento turístico constitúe unha actividade empresarial calquera que sexa a súa modalidade, sexa hostaleira ou exercida a través de vivendas turísticas ou de vivenda de uso turístico e como actividade empresarial está incluída no uso global terciario do PXOM, incompatible co uso residencial que se destina a proporcionar aloxamento permanente ás persoas». Remarca que el PXOM solo contempla como uso pormenorizado dentro del uso global terciario, el uso hostelero regulado, pero no las modalidades de vivienda turística ni la vivienda de uso turístico. En este sentido, especifica que «as modalidades de establecemento de aloxamentos de vivenda turística e de uso turístico constitúen usos prohibidos polo PXOM» y que «as vivendas constitúen uso residencial destinado a aloxamento permanente incompatible con este tipo de establecementos turísticos destinados a aloxamentos temporais».

«En consecuencia non se emiten informes favorables solicitados de parte para aportar nas declaracións responsables de inicio de actividade diante a Axencia de Turismo en Galicia (nos casos que se lles esixen ao non presentar ante a administración autonómica a licenza de primeira ocupación ou cédula de habitabilidade). E que ante as comunicacións que fai ao Concello a Axencia de Turismo de Galicia das inscricións efectuadas no Rexistro de Empresas turísticas de vivendas de uso turístico, infórmase de que se trata dun uso non permitido polo planeamento municipal», puntualiza.

En el decreto se indica que «non se presentaron no Concello de Oleiros comunicacións previas por parte das vivendas rexistradas no Rexistro de Vivendas Turísticas, polo que estraña que non se proceda de conformidade co establecido no artigo 34.2 da mesma disposición, xa que ao non dispoñer da “presentación de comunicación previa da actividade ao Concello” deberían proceder á cancelación da inscrición no Rexistro de Empresas e Actividades Turísticas da Comunidade Autónoma de Galicia».

También se establece que «se xorden discrepancias de interpretación entre os distintos servizos dunha mesma Administración sobre o réxime aplicable ás actividades e actos incluídos no ámbito de aplicación deste regulamento e esas discrepancias exceden do simple labor de interpretación xurídico ao abeiro do previsto nas regras de aplicación das normas xurídicas e a interpretación das normas urbanísticas, sectoriais ou ambientais, poderá instarse de oficio a elaboración dun criterio interpretativo que solucionea discrepancia detectada, no marco do disposto na normativa básica do procedemento administrativo común das Administracións públicas».