Regístrate gratis y recibe en tu correo las principales noticias del día

Un concejal de Lalín rescata a un gavilán en apuros: «Saqueino con coidado porque as aves rapaces teñen moita forza nas garras»

David Cofán Mazás
David Cofán LALÍN / LA VOZ

DEZA

Rescate de un gavilán atrapado en Lalín
0 seconds of 23 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:23
00:23
 

Miguel Medela, edil de Compromiso por Lalín, también recuperó hace años a una cría de lechuza

25 mar 2025 . Actualizado a las 16:40 h.

Amante de la naturaleza y los animales, el concejal lalinense Miguel Medela Dobarro muestra habitualmente en sus redes sociales sus andanzas en el campo, especialmente en lo relacionado con su trabajo como criador de cabras. Precisamente en una de sus salidas al monte con su rebaño, el edil de Compromiso por Lalín (CxL) rescató a un gavilán que había quedado atrapada en una alambrada. Rápidamente, Medela acudió a socorrerlo, aprovechando para mostrar a sus seguidores la enorme belleza del patrimonio natural que nos rodea.

«Estaba no monte coas cabras e escoitei un zumbido que pasou moi cerca. Aí decateime de que era un paxaro, pero non sabía cal», explica el cabrero. «Cando me acheguei vin que era unha ave rapaz, un gavilán que se metera nuns alambres e quedara atrapado», rememora. La escena ocurrió en O Casteliño, un lugar de la parroquia lalinense de Vilatuxe.

«Tiña as ás enganchadas e non daba saído. Entón, collino e saqueino de alí con moito coidado, porque as aves rapaces teñen moita forza nas garras. No pico non, pero as unllas amarran ben», comenta Medela. Acto seguido, comprobó que el animal estuviera en perfecto estado y lo devolvió a la libertad. «Vin que tiña as ás e as patas ben e solteino. Non me levou moito tempo, estaba dunha forma na que as garras non se botaban moito a min», rememora. Según indica, el ejemplar tenía un tamaño dentro de lo habitual, entre 30 y 40 centímetros. 

Más rescates

Su profesión de criador de cabras le obliga a pasar horas y horas entre la naturaleza, por eso suma numerosas anécdotas con animales silvestres. Hace un par de años tuvo que realizar otro rescate, en esta ocasión de una cría de lechuza. «Vin que caera dun carballo pero non se lle vía o niño, entón non sabía onde deixalo, así que chamei aos de recuperación de animais, que viñeron por el», recuerda Medela.

«O normal é que a subas ao árbol onde estaba, pero como non o sabía e era unha zona pola que andan cans e raposos e posiblemente non terminara o día, decidín chamar. Non voaba nin nada, era unha cría», explica. «Ao cabo de dous ou tres meses viñerono soltar aquí, na mesma zona», afirma satisfecho.