Los educadores sociales creen que deben ser ellos los coordinadores de bienestar de los centros educativos

La Voz REDACCIÓN / LA VOZ

EDUCACIÓN

Imagen de archivo de un colegio gallego
Imagen de archivo de un colegio gallego cedida

El colegio profesional critica que la consellería solo llama a profesores para un papel que exige formación especializada

05 sep 2023 . Actualizado a las 18:01 h.

El Colexio de Educadoras e Educadores Sociais de Galicia (Ceesg) considera que la opción da Consellería de Educación de hacer de los profesores coordinadores de bienestar en los centros es una «saía rápida» para cumplir con la ley que regula esta figura, pero «non achegará solucións reais ás problemáticas que atopamos nos centros educativos».

En un comunicado, el Ceesg explica que «Educación non investirá na incorporación de persoal coordinador de benestar nos centros galegos. Así se pode concluír da orde publicada no DOG o xoves 30 de agosto, que establece esta figura (creada ao abeiro da Lei de Protección á Infancia) A solución da Xunta consiste en que sexa o profesorado xa existente o que asuma estas funcións».

Por eso, les parece «preocupante que esta medida non garanta ningunha formación específica para asumir esas funcións, tendo en conta que é un posto no que a formación en intervención socioeducativa con infancia e adolescentes é fundamental para un bo desenvolvemento das súas funcións».

Frente a esta decisión, la propuesta del Ceesg, que fue trasladada a la Consellería antes de que se comenzase a tramitar la norma, es «a incorporación de profesionais da educación social, evitando a sobrecarga de funcións do profesorado, e asegurando ademais a especialización e capacitación das/os profesionais que exerzan como coordinadores de benestar e convivencia». «Precísase —añade el colegio profesional— unha estratexia clara para a prevención das situacións de acoso escolar e vulnerabilidade relacionada coa saúde mental das crianzas galegas», en el que hay que «apostar por servizos de calidade, e non por parches que reforcen a sobrecarga do profesorado, e, polo tanto, do sistema».

Críticas desde CIG-Ensino

Por su parte, el sindicato CIG-Ensino califica de «totalmente insuficientes as melloras introducidas na coordinación de benestar e convivencia». El colectivo, liderado por Suso Bermello, se felicita de que la consellería cambiase a instancias de la CIG, su primer borrador sobre la figura del coordinador de bienestar, ya que permitirá que tenga una reducción de su carga horaria, aunque considera que no es una mejora suficiente. El sindicato proponía tres horas lectivas de reducción, y que no estén vinculadas a las necesidades del centro y en cambio sí «debe ser contemplada para a dotación de todo o profesorado necesario no centro».

En cuanto a las funciones, consideran que «son excesivas e incorren en duplicidades con funcións que neste momento tamén ten asignadas outro profesorado», como los de orientación.