José Tomé, presidente de la Diputación de Lugo, sobre Altri: «Fibras téxtiles si, celulosa non»
LUGO
Indica que el proyecto actual nada tiene que ver con el que se anunció al principio
26 mar 2024 . Actualizado a las 20:00 h.El presidente de la Diputación de Lugo, José Tomé, ha sido muy claro sobre el proyecto de Altri en Palas de Rei antes de comenzar el pleno provincial sobre la postura de su gobierno y del PSOE lucense, del que es secretario provincial: «Fibras téxtiles si, celulosa, non». Estas afirmaciones las hizo antes de comenzar el pleno en el que el PP presenta una moción para demandar que se lleve a cabo la industria que proyectó la empresa portuguesa.
«O que non imos é a participar dun engano, nin lavar a cara do PP. Estamos a favor de industrias en Lugo, de fibras téxtiles, pero non unha celulosa, que xa a temos en Ence, para que queremos máis? O que necesitamos é unha industria de fibras téxtiles, porque temos un sector téxtil importante e que necesita materia prima, pero non queremos celulosas», señaló el dirigente socialista.
Tomé expuso que lo que se propone ahora nada tiene que ver con lo que se anunció al principio. Y recordó que de los iniciales 2.500 puestos de trabajo que se prometieron, «agora Altri recoñece 400 escasos, e a maior parte de fóra porque non hai técnicos cualificados na zona».
Tomé insistió en que el PSOE «non lle vai lavar a cara ás mentiras e aos intereses dos que queren Altri, porque cando se saiban, máis dun terá que dar unha explicación».
El presidente socialista dijo que apoyará cualquier industria que se instale en Galicia y en Lugo, «pero si industrias, limpas, porque na etapa da descarbonización non se poden crear máis problemas ambientales, nun lugar onde nin sequera hai auga, e hai que ir a buscala a Portodemouros, nun gastos de enerxía superfluos». Y dijo, que en el caso de que se llevase a cabo, Altri debería estar en zonas cercanas a la materia prima de eucalipto.
La postura del PP: «En 50 anos non houbo en Lugo unha iniciativa deste calado, é unha oportunidade»
El debate de la moción del PP para pedir el apoyo a la implantación «dunha fafbrica de fibras téxtiles en Palas de Rei» fue intenso y donde cada grupo expuso sus argumentos a favor y en contra. El gobierno provincial de PSOE y BNG no aprobó la moción de los populares.
El portavoz del PP, Antonio Ameijide, apeló a que proyectos como el de Altri aparecen muy pocas veces en la historia de un territorio: «En 50 anos non houbo na nosa provincia unha iniciativa deste calado, por iso sería necesario estudar con rigurosidade e ser escrupuloso e esixente coa normativa medioambienntal».
Ameijide calificó el proyecto de Altri de innovador, con solo una industria similar en Europa, que creará 2.500 empleos, siendo en la fase de construcción hasta 4.000 trabajos. «Cando chegan opurtunidades deste tipo, é un exemplo de ter compromiso real coa xeración de emprego», señaló el popular.
Expuso que Altri prevé conseguir 200.000 toneladas de liocel al año, lo que ayudará a potenciar el sector forestal y textil de Galicia. Dijo que aunque al inicio necesitaría una acometida eléctrica para arrancar, luego será autosuficiente con la biomasas. Y cifró en 20.000 los metros cúbicos de agua al día, y que será depurada «para devolvela en perfectas condicións ao río».
Ameijide terminó su primera parte del debate recordando que en febrero del 2022 los tres grupos aprobaron una iniciativa en el Parlamento, la misma que luego fue aprobada en la Diputación de Lugo, «porque é un proxecto transformador, démoslle a oportunidade de arrancar».
Y finalizó su exposición apuntando que en política «non todo vale ante proxectos transformadores e non politizalos. Estudémolo con rigor e seriedade. Que se cumpran as normas ambientais», para después calificar la postura contraria del BNG y del PSOE: «Vostedes son os do NON, os partidos da involución».
La postura del BNG: «Queren convertir a zona en invivible por 250 postos de traballo»
Por su parte, el vicepresidente provincial, Efrén Castro, del BNG, calificó el actual proyecto de Altri «de gran mentira», señalando que «o que non quere Portugal aquí o definimos como estratéxico». Dijo que fue todo una mentira porque no se trata de una planta de fibras textiles, «que foi o que se votou no Parlamento», si no que «ninguén nos dixo que se quería facer unha pasteira de celuosa, e o recoñece a empresa, que na primeira fase producirá 250.000 toneladas de celulosa e 60.000 de lyocel, e logo serán 400.000 de celuosa e 200.000 de liocel, por certo cunha patente que aínda non conseguiu».
Y señaló que con la exposición pública del proyecto para alegaciones ambientales «soubemos que non é unha empresa que peche o ciclo produtivo, e só materias primas para exportar, porque a transformación faise en China, onde están a cadeas de produción», calificando de «bomba medio ambiental no corazón de Galicia, e con afeccións ao río Ulla, á súa contorna e á ría de Arousa».
También indicó que Altri ocupará una finca de 360 hectáreas, en una zona de valor alto patrimonial, y junto a la Serra do Careón, y con especies protegidas y con peligro de extinción, recordando que la industria se quiere ubicar en terrenos que iban a ser ampliados por la Red Natura, pero que llevan años paralizados. «Por que o PP leva anos impedindo a ampliación da Rede Natura do Careón para vender o espazo a empresas depredadoras».
Castro apuntó que en la moción del PP se habla de 2.500 empleos, pero que en el proyecto, «como moito na súa parte inicial son 250, cando se perdería actividades gandeira, afeccións ao traballo na ría de Arousa e ao Camiño de Santiago», señalando que van a hacer «aquela zona en invivible e por iso están en pè de guerra porque se quere ofrecer 250 empregos a cambio de convertir aquelo nun estercoleiro».
La postura del PSOE: «O PP con Altri, moito relato e pouco dato, moito engano e mentira»
Por parte del grupo socialista, el diputado Pablo Rivera señaló que sobre Altri, «o PP moito relato e pouco dato, moito engano e mentira. E agora están nun repliegue en toda regra, con contestación interna no PP, porque ía ser un proxecto verde, e o que está é verde».
Acusó al PP se llevar a cabo «un engano masivo», indicando que primero traicionaron a A Mariña y luego a A Ulloa. «Necesitamos unha aclaración urxente da Xunta porque mintiron ás portas dunhas eleccións autonomicas, cun folleto electoral», dijo el diputado socialista, quien apuntó que de este proyecto de macrocelulosa «ata Amancio Ortega escapou».