El PSOE llevará ante la Valedora do Pobo la participación de un condenado por abusos sexuales en la cabalgata de Ourense

OURENSE

Miembros de la ejecutiva gallega del PSOE en la Plaza Mayor de Ourense.
Miembros de la ejecutiva gallega del PSOE en la Plaza Mayor de Ourense. Aixa R. Carballo

El alcalde, Gonzalo Pérez Jácome, no admite ningún error ni responsabilidad de que uno de los protagonistas de la actividad infantil tuviese antecedentes de esa índole

14 ene 2023 . Actualizado a las 22:19 h.

Miembros de la ejecutiva gallega del PSOE y la portavoz de la agrupación local del partido en la ciudad de As Burgas anunciaron este sábado que llevarán el caso de la cabalgata de Reyes de Ourense ante la Valedora do Pobo. «En vindeiras datas vaise plantexar unha queixa ante a Valedora por ser a importante defensora dos dereitos da infancia e da adolescencia e por encargarse de velar pola lexislación que protexe a nenos e adolescentes. Tampouco descartamos recurrir a outras instancias», adelantó Silvia Fraga, secretaria de Igualdad.

Estas declaraciones llegan para dar respuesta a las palabras que expresó el alcalde, Gonzalo Pérez Jácome, en el pleno de este viernes tras una semana de silencio desde que la oposición denunció que el hombre que encarnó al rey Baltasar está doblemente condenado por abusos sexuales. «Non ten escusa, aínda que descoñecera nun primeiro momento o caso, dende que o soubo non asumiu responsabilidades, non entonou mea culpa, nin tampouco pediu explicacións á empresa ou a quen tivera a responsabilidade de ter selecionado a esa persoa acusada por delitos sexuais. Agora non tivo máis remedio que contestar», destacó.

Y aunque desde el punto de vista legal la situación lleva a un complicado debate, la opinión de los socialistas es que sí atenta contra la legalidad. «Na Lei de Proteción Xurídica da Infancia menciónase a obrigatoriedade de pedir o certificado negativo de delitos sexuais para participar en actos onde haxa nenos e adolescentes. O problema é que o alcalde se aferrou a que iso só era para actos que sexan habituais e continuados, non ocasionais e non llo pediu. Isto é discutible, porque ó final de ese mesmo artigo tamén di, 'así en todo caso, todas aquellas que tengan como destinatarios principales a personas menores de edad'», explicaba Fraga. Además tildó el caso de «gravísimo por atacar tamén á etica e á moral». 

«Todas as actuacións das entidades públicas e privadas en materia de infancia deben asegurar o cuidado e proteción dos nenos e nenas», dijo por su parte Marga Martín, responsable de Políticas Sociales. También denunció que «o alcalde fixo que centos de pequenos e pequenas se acercaran a un abusador sexual. Se tiña algunha digidade, perdeuna ese día». Finalmente, Natalia González, portavoz y secretaria de la agrupación municipal aseguró que no iban a permitir más errores por parte de la alcaldía. «Hai que devolver a dignidade a este Concello canto antes. Non todo vale en política. As políticas de igualdade e a loita contra a violencia de xénero, así como os dereitos da infacia están presentes na nosa axenda e non imos deixar de loitar por elas».