Antonio Puga ve una villa que recuperó la alegría y el PP apunta a una parálisis
CELANOVA
Celanova Decide quiere ampliar ediles y los populares recuperar la alcaldía
18 may 2023 . Actualizado a las 09:34 h.Los vecinos de Celanova (5.619 habitantes ) se enfrentarán a las urnas este 28M con la posibilidad de depositar su voto entre cuatro formaciones: PP, Celanova Decide, PSOE y BNG. El actual alcalde, Antonio Puga (CD), gobierna en coalición con el PSOE con una mayoría insuficiente que necesitó en casos puntuales de la colaboración del BNG. Pero las desavenencias con los nacionalista se hicieron evidentes durante todo el mandato. Repiten todos los candidatos, menos el de los populares. Pablo Pérez sustituye a José Luis Ferro. El PP fue el partido más votado en el 2019, pero sus seis concejales no llegaron para gobernar.
Antonio Puga, que consiguió cuatro ediles, espera ampliar el número para gobernar sin trabas: «É moi importante ter esa maioría para facer cousas. Estes catro anos demostraron dúas realidades. Houbo quen se debía ó seu partido e á hora de aprobar cousas importantes para os veciños non levantou a man. E a outra é que quen puido cogobernar e ser parte das solucións foi parte dos problemas». Al margen de los desacuerdos políticos y de la pandemia, el candidato de Celanova Decide cree que se hicieron muchas cosas en los últimos años que transformaron la villa. «Desde que chegamos melloramos Celanova. Recuperou a ledicia, o entusiasmo e o atractivo que tiña. Celanova está de moda. Estamos embelecendo á vila a pasos axigantados. Está mais limpa, agradable, fixemos moitísimas obras e puidemos ter feito moitas máis se tiveramos a colaboración das outras forzas da corporación», subraya el regidor.
El PP, por su parte, habla de cuatro años de parálisis con un gobierno sin un proyecto claro. «As sensacións que temos son moi boas. A xente acolleu moi ben a nosa candidatura e ó noso equipo, que chamamos o do cambio para Celanova. Foron catro anos de parálise cun goberno que non fixo máis que pequenas actuacións sen un fío condutor. Somos conscientes de que son unhas eleccións complicadas pero noto que os veciños queren un cambio», subraya Pablo Pérez.
Los populares proponen, entre otras medidas, un plan urbanístico ambicioso «e sen intereses», la ampliación del polígono industrial, la supresión de varias tasas como el ICIO, la puesta en marcha de aldeas modelo o polígonos agroforestales y una campaña provincial para visibilizar el comercio y aprovechar el AVE para la llegada de turistas al municipio. También destaca su apoyo a las escuelas deportivas y su firme compromiso para conseguir la autovía con Portugal. Sobre la polémica peatonalización de la praza Maior y las calle aledañas, el PP propone un plan «racional e con sentido común». Cree que se dividió la villa en dos penalizando a los comercios del entorno. Apuesta por cerrarla en días y temporadas concretas del año.
El PSOE presenta como candidata a Teresa Barge Dapía. Los socialistas consiguieron dos ediles y entraron en el grupo de gobierno. «Afronto a campaña contenta e ilusionada porque conto cun equipo unido e con gañas de traballar. O noso lema é facer unha Celanova mellor para o noso pobo», afirma. Relata que trabajó con total libertad en las áreas de las que se hizo cargo. «O máis inmediato se nos facemos coa alcaldía é un plan de traballo serio e organizado, onde as funcións estean claras», subraya Teresa Barge
Por el BNG repite Leopoldo Rodríguez Puga. «A campaña é a continuidade dun traballo de catro anos, nos que o BNG estivo sempre á fronte das reclamacións e demandas da veciñanza», afirma. De ganar, los nacionalistas apuestan por la participación de los vecinos a través de asambleas parroquiales y de consejos sectoriales. «Cumpliremos o que dicimos empezando por arranxar a escaleira do grupo escolar ata chegar a políticas estratéxicas como é o Museo-Arquivo Municipal e unha Concellería de Cultura e Patrimonio que traballe de verdade», apuntan, entre otros proyectos.