Los vecinos de Ribadavia elegirán su futuro entre cinco opciones políticas

Cándida Andaluz Corujo
cándida andaluz OURENSE / LA VOZ

RIBADAVIA

Pleno de Ribadavia
Pleno de Ribadavia Santi M. Amil

El PP aspira a obtener la mayoría tras la moción de censura que lo apartó de la alcaldía

12 may 2023 . Actualizado a las 13:46 h.

 Los vecinos de Ribadavia (5.003 habitantes) decidirán el 28M entre cinco listas para gobernar el municipio: PP, PSOE, Ribeiro en Común, BNG y Compromiso por Galicia. Repiten los candidatos César Fernández (PP), Brais Fidalgo (Ribeiro en Común) y María Teresa Rodríguez (BNG). Noelia Rodríguez, la actual alcaldesa, es ahora la candidata del PSOE, tras sustituir a Nacho Gómez, y entra Manuel Vázquez como independiente por CxG, después de salirse de las listas socialistas, este mismo año.

César Fernández, candidato del PP por Ribadavia
César Fernández, candidato del PP por Ribadavia Santi M. Amil

César Fernández: «Queremos dotar á vila da estabilidade política da que carece hoxe»

El popular César Fernández comenzó el mandato que está a punto de terminar como regidor de la villa. En el 2021, el PSOE llegó a la alcaldía de Ribadavia con una moción de censura contra el PP, gracias al apoyo de Ribeiro en Común, que entró en el grupo de gobierno. El candidato popular regresa ahora a la pugna con la intención de lograr los dos concejales que necesita para gestionar el concello con seguridad.

«A nosa expectativa é alcanzar unha maioría que nos permita gobernar con tranquilidade e dotar a Ribadavia da estabilidade política da que carece a día de hoxe. E grazas a iso, poder afrontar con forza e decisión os importantes retos que a vila ten por diante. Queremos que Ribadavia sexa un concello referente na provincia», subraya Fernández. Como principales propuestas apunta a la construcción de una nueva captación de agua que garantice el suministro a todo el concello y la extensión de la red municipal a todas aquellas localidades que lo demanden. También destaca la creación de una nueva residencia y a un centro de día para los mayores. «Cremos necesaria a ampliación do solo industrial, o impulso dunha política activa de emprego e a captación de inversores e empresas que permitan crear postos de traballo no noso concello. Tamén a renovación das instalacións deportivas municipais modernizándoas e facéndoas acordes ás necesidades da veciñanza», añade. Al respecto de la gestión del grupo de gobierno —PSOE y Ribeiro en Común— César Fernández afirma que fueron dos años y medio perdidos para Ribadavia: «Non se afrontou ningún dos proxectos nin necesidades estratéxicas do concello, e todos os esforzos se centraron nas liortas internas dos membros do goberno entre si».

El popular subraya que la gestión económica en estos años deja muchas incógnitas: «O goberno leva ocultando dende marzo importantes datos sobre a liquidación do orzamento do 2022, como por exemplo o total da conta de 413 de facturas sen partida orzamentaria na que ser imputadas, unhas facturas que segundo as estimacións que podemos facer cos datos que temos poderían supoñer un burato de varios centos de miles de euros, o que obrigaría ao próximo goberno a subscribir un novo plan de pago a provedores co conseguinte aumento da débeda do concello».

Noelia Rodríguez, alcaldesa de Ribadavia
Noelia Rodríguez, alcaldesa de Ribadavia Santi M. Amil

La alcaldesa socialista, Noelia Rodríguez,destaca la calidad y la lealtad de su equipo

Noelia Rodríguez se convirtió en la primera alcaldesa de Ribadavia en febrero del 2021. No fue la cabeza de lista del PSOE en el 2019 —la lideraba Nacho Gómez— pero sí pieza fundamental para llegar a un acuerdo con Ribeiro en Común y sacar la alcaldía al Partido Popular. Estas son sus primeras elecciones como candidata.

«Comezo un novo proxecto político coas municipais de maio, cun equipo preparado con ampla inquedanza pola política local, persoas de partido que saben de que vai xestionar e traballar nunha administración; persoas competentes que se afanan por impulsar políticas que dan credibilidade e confianza ós veciños e que teñen ganas de traballar con tranquilidade pola nosa vila e as nosas parroquias, en concreto, por potenciar e promocionar o enoturismo e apostar polo transporte público a Ourense», subraya. Noelia Rodríguez añade que Ribadavia debe mirar al futuro y vivir con los tiempos y subraya la implicación con la transformación digital y la apuesta por las energías renovables, entre otras iniciativas que ayuden a que los jóvenes se queden en la villa.

«Somos persoas capaces de traballar no día a día, leais e que podemos crear políticas para potenciar o arraigo polo noso e fixar a poboación. Queremos que os mozos participen da vida política, e por elo integramos perfiles preparados, porque hai outra forma de entender a sociedade contando coa súa visión. Impulsaremos políticas para que os máis novos non teñan que vivir lonxe da súa parroquia na busca de emprego», afirma.

Brais Fidalgo (Ribeiro en Común)
Brais Fidalgo (Ribeiro en Común) Santi M. Amil

Brais Fidalgo: «Somos a alternativa de esquerda»

El apoyo de Ribeiro en Común al PSOE resultó indispensable para que el PP abandonase la alcaldía, aunque fueron necesarios dos años para que fuera una realidad, tras demandar que Nacho Gómez no fuera el alcalde. Su candidato es Brais Fidalgo: «Despois de ter a primeira experiencia de goberno e de xestión temos claro que a valoración da rúa sobre as nosas áreas é positiva. Unha parte importante da sociedade confía nun novo acordo, esta vez liderado por Ribeiro en Común. Somos a alternativa da esquerda», subraya. Brais Fidalgo afirma que se podrá repetir la coalición con los socialistas siempre que su partido la lidere.

 Maite Rodríguez, por el BNG

Aunque se abstuvieron en la moción de censura al Partido Popular, los nacionalistas se quedaron en la oposición. Desde ahí su función fue controlar al grupo de gobierno. La candidata del BNG es Maite Rodríguez: «Temos a aspiración de acadar moi bo resultado. Levamos unha lista de xente moza e moi traballadora. As nosas expectativas como as nosas propostas son reais, temos os pés na terra».

Compromiso por Galicia

Manuel Vázquez fue uno de los hombres fuertes del gobierno de Rodríguez en los primeros años de su mandato, siendo responsable de los departamentos de personal y servicios municipales. Este año anunció su salida y su intención de presentarse como cabeza de lista de Compromiso por Galicia. Se considera socialdemócrata moderado y galeguista: «Hai un traballo ben feito pola miña parte que coñecen os veciños. Atendeuse a todo o mundo con humildade», subraya.