Dice que «non é significativa» la diferencia entre ir a Vigo o Santiago
21 ene 2014 . Actualizado a las 13:33 h.«Seguimos mantendo o compromiso co hospital de Pontevedra en Monte Carrasco, seguimos traballando para hacer efectivo este hospital no prazo máis breve posible, sempre que sexa posible». La conselleira de Sanidade, Rocío Mosquera, desvinculó ayer durante un acto en Amencer la reorganización sanitaria que deriva a Santiago a los 300.000 pacientes de Pontevedra y O Salnés para las especialidades quirúrgicas que venían recibiendo en Vigo, del futuro del proyecto hospitalario pontevedrés.
En este sentido, insistió en que la medida que está en vigor desde septiembre lo que hace «é reforzar a colaboración entre o hospital de Pontevedra e o de Santiago, pero en ningún caso hai ningunha repercusión sobre o hospital de Pontevedra, nin o actual, nin o futuro». Y agregó que Sanidade está pendiente para seguir adelante con sus planes de que el Concello «conteste a un requirimento que se lle fixo no seu momento e imos seguir traballando na expropiación e no deseño dese hospital».
Mosquera sostiene que los pacientes afectados por la derivación a Santiago suponen el 2 % de los atendidos en el área norte de la provincia, «e o Chop, al igual que o Hospital do Salnés, van seguir atendendo ao 98 % dos pacientes». A mayores, la responsable de Sanidade considera que «non é significativa» la diferencia entre la distancia en tiempo entre ir a Vigo y a Santiago, «creo que 15 minutos a Vigo e 25 a Santiago, e se falamos de Caldas, Cambados ou Vilagarcía... Non sei». Pero volvió a recordar que, en todo caso, cuando entre en vigor la Lei de Garantías Sanitarias, cada paciente gallego podrá elegir el centro sanitario donde será operado, «co cal os pacientes que queiran seguir indo a Vigo van poder ir a Vigo», siempre aceptando la «accesibilidade» de ese centro, es decir, sus listas de espera. «Pero precisamente para poder garantir a libre elección, primeiro temos que organizar as cousas, porque o que queremos é facer a libre elección efectiva, ca máxima accesibilidade para os pacientes», agregó.
Incluso abrió la puerta a que en cuanto esté terminado el hospital de Vigo, vuelva a haber cambios. «Estase -afirmó- a construir o maior hospital de Europa en Valladares. Cando ese hospital empece a funcionar, hai que volver a repensar ou reorganizar as novas estruturas, como pasa sempre que se pon en marcha unha nova infraestrutura ou unha nova técnica en algún centro do Servizo Galego de Saúde. Cando se abra, ao mellor hai algunha técnica nova que hai que por en marcha e haberá que pensar como se fai».
La conselleira se refirió al grave problema de «accesibilidade» que presenta en la actualidad Vigo, tanto para los pacientes de la zona como para los de Pontevedra, y destacó al margen de la derivación a Santiago otras medidas que se pusieron en marcha, como la posibilidad voluntaria de que ciudadanos de Vigo se operen en Pontevedra y Ourense, que «están dando bós resultados».