Once concellos de Pontevedra que reciben fondos estatales plantan una jornada en materia de violencia machista

Alfredo López Penide
López Penide PONTEVEDRA / LA VOZ

PONTEVEDRA

ADRIÁN BAÚLDE

El subdelegado del Gobierno Abel Losada lamenta que «a motivación para estas ausencias vai nunha dirección diferente a do problema que nos ocupa»

29 oct 2024 . Actualizado a las 15:14 h.

La que tendría que ser una jornada formativa en materia de violencia de género para las distintas policías locales de la provincia derivó en polémica. Así, el subdelegado Abel Losada tachó de «incomprensible» la ausencia de once de los diecisiete concellos de la provincia que han firmado el convenio para adherirse a VioGén y que reciben fondos específicos do Pacto de Estado de Violencia de Xénero.

ADRIÁN BAÚLDE

«Quero dar as gracias aos que estades aquí hoxe, pero tamén facer unha apelación á responsabilidade aos que non están, porque os concellos que se suman a VioGén teñen obrigas; formarse, actualizarse e coordinarse coa Policía Nacional e a Garda Civil é unha delas». «Hai un malestar que existe», añadió Losada, «porque a motivación para estas ausencias vai nunha dirección diferente á do problema que nos ocupa, que é a prevención e loita contra a violencia de xénero».

Contrapuso esta situación con el hecho de que una Policía Local de fuera de la provincia, concretamente la de Xinzo de Limia, no quiso dejar pasar esta oportunidad.

ADRIÁN BAÚLDE

En este marco, enfatizó que son 1.734 las pontevedresas que cuentan con distintas medidas de protección en el sistema VioGén, de tal modo que esta jornada tiene por objetivo ofrecer «un foro profesional para mellorar a súa protección». Añadió que VioGén no es solo el nombre de un programa, «senón algo que é de todos e que funciona gracias ás forzas e corpos de seguridade. Por iso as Policías Locais son unha peza clave para o seu éxito».

La primera Xornada Formativa para Policía Local sobre Protección e Seguimento de Vítimas de Violencia de Xénero se desarrolló este miércoles en la Comandancia de la Guardia Civil de Pontevedra. Se trata de un curso que, según destacaron desde la Subdelegación del Gobierno, ofreció «información en primicia» sobre la aplicación informática VioGén2, que soporta a interfaz y las bases de datos con las que operan las fuerzas policiales.

ADRIÁN BAÚLDE

El curso fue coordinado por María José Rodríguez, jefa de la Unidade de Prevención de Violencia de Xénero de la Subdelegación, y al mismo asistió el teniente-coronel de la Guardia Civil, Óscar Grañas. Intervinieron, Belén Rubido, jueza decana y titular del Juzgado de lo Penal número 4 de Pontevedra; Natalia Feijoo, responsable de la UFAM de Vigo, e Irene García, responsable de la EMUME de la Guardia Civil.

Desde la Subdelegación precisaron que, «ademais de explicar o funcionamento da nova contorna informática VioGén2 cun caso práctico posto a disposición polo Ministerio de Interior, durante a xornada abordáronse os detalles da primeira intervención policial diante dun caso de violencia de cara á celebración da fase de xuízo oral». Asimismo, también se abordó la normativa específica en Violencia de Género y se afinó «sobre as valoracións policiais de risco (VPR) para a protección das vítimas e a evolución desas valoracións (VPER)» para rematar «debulláronse os distintos niveis de risco (non apreciado, baixo, medio, alto e extremo) e as medidas que levan aparelladas».