Homenaje a los voluntarios que desde Pontevedra se desplegaron en Valencia por la dana

Alfredo López Penide
López Penide PONTEVEDRA / LA VOZ

PONTEVEDRA

Ramón Leiro

Se desplazaron más de ochenta integrantes de distintas unidades de los servicios de emergencias de la provincia

03 dic 2024 . Actualizado a las 13:24 h.

«É un recoñecemento que teñen gañado».El delegado territorial de la Xunta en Pontevedra, Agustín Reguera, acompañado por el subdirector xeral de Planificación e Protección Civil, José Antonio Grandas Arias, agradeció la labor del personal desplazado hasta Valencia para ayudar a paliar los efectos de la dana. A lo largo de quince días, se desplazaron de forma escalonada y voluntaria ochenta personas adscritas al Consorcio Provincial de Pontevedra; Bombeiros de Vigo, Ponteareas y Pontevedra; los Grupos de Emerxencias Supramunicipal (GES) de A Estrada y Mos; y de Protección Civil de Cambados, Vilagarcía, Tui, Moraña, Cuntis, Portas, O Rosal, Valga, Cangas, Oitavén-Tea y Caldas.

Ramón Leiro

«Fixeron unha labor que o único que recibiron foro felicitacións, moitas felicitacións da xente á que axudaron. Temos uns voluntarios e uns profesionais que están ao mellor nivel das emerxencias de España», añadió Agustín Reguera antes de recibir a los representantes de los dieciocho grupos operativos que se desplegaron en Valencia.

Un primer bloque de voluntarios partió de la provincia el 3 de noviembre, mientras que un segundo convoy salió al día siguiente por la mañana. Hasta el día 19 se fueron realizando relevos, de tal modo que se reincorporaba nuevo personal, al tiempo que se replegaba el que se encontraba en la zona afectada por la dana.

Ramón Leiro

Grandas Arias, por su parte, explicó que el despliegue se produjo tras contactar con las autoridades valencianas de los centros de coordinación operativa y puestos de mando para poner todo este personal a su disposición e «integralo no seu dispositivo para levar a cabo aquelas accións que nos ían solicitando». «As tarefas foron múltiples, dende achiques tanto de augas limpas como de augas sucias e, incluso, de lodos, limpeza de rúas, retirada de enseres, de mobiliario urbano que quedou destrozado, de vehículos e labores, incluso, de excarceración ou, máis ben, de apertura de ocos para entrar en vivendas ou sotos que coa riada quedaron destrozados. Foron múltiples labores», apuntó matizando que no hay previsiones de regresar a Valencia.

Ramón Leiro

«Estamos xa nunha fase de recuperación, que basicamente é un traballo de obra civil», señaló aludiendo que el objetivo es recuperar la normalidad reseñando que «ningunha comunidade está exenta de que poida ocorrer unha catástrofe» de carácter medioambiental o climatológica.