Un paciente se encadena en el Clínico para exigir que le adelanten una cita de octubre del 2020

Joel Gómez SANTIAGO

SANTIAGO

Sandra Alonso

Afirma que está pendiente de una operación, el dolor le condiciona su vida y no puede esperar tanto tiempo. A primera hora de la tarde cesó en su protesta al adelantarle las consultas que solicitaba

02 sep 2019 . Actualizado a las 21:45 h.

J. M. G., un compostelano que reside en Portosin, se ha encadenado a primera hora de esta mañana en el Clínico de Santiago, junto a la cafetería, para exigir que le adelanten una cita y que le operen antes de octubre del 2020. Afirma que desde hace unos meses, desde que le realizaron una prueba en la unidad del dolor, padece dolores horribles y necesita usar bastón, por lo que no puede esperar más. Ahora mismo está pendiente de una cita, el 10 de febrero del 2020, en la Unidade da Dor; y otra consulta especial, el 16 de octubre también del año próximo, en Traumatología y cirugía ortopédica. A primera hora de la tade depuso su actitud, pues tras reunirse con responsables del complejo hospitalario público compostelano consiguió que le adelantasen esas consultas para el 19 y el 27 de este mes.

J. M. G, explica que en el 2013, tras una serie de pruebas que le habían practicado ya desde el año anterior, le diagnosticaron una bursitis en las caderas. «Fixen moitas probas, e por dúas veces me dixeron que me ían operar. As dúas veces, dous días antes de ir a quirófano interrumpiron as operación e mandaron que fixese máis probas. A última foi o día 26 de febrero deste ano, na Unidade da Dor, onde me fixeron unha infiltración con anestesia epidural. Ao segundo día notei unha dor horrible. A partir de aí teño que andar cun bastón e teño unhas dores case insoportables. Fun alí a mandaron facer outras probas, un TAC e unha electromiografía, e cando pedín cita para que me desen os resultados desas probas, deron para febreiro e outubro do 2020». Después aún se decidiría si le operaban o no, explica. No puede esperar tanto, insiste, debido al dolor que tiene, por lo que decidió realizar la protesta de hoy: se situóa  la entrada principal del Clínico, con unas cadenas y un cartel en el que explica las principales fechas de su problema, con el lema «Paciente abandonado». Personal del Clínico contactó con él de inmediato para revisar su situación, pero no consiguió una solución definitiva hasta primera hora de la tarde.
Tras abandonar el hospital, la gerencia del área sanitaria manifestó, sobre su caso, que «O doente J.M.G, está a ser seguido conforme marcan os protocolos médicos para a súa patoloxía. A xerencia sanitaria compostelá vese na obriga de aclarar esta situación trala queixa realizada ante os medios de comunicación polo doente na que a acusa de “abandono” asistencial. Ao longo deste ano tivo máis de 10 actos médicos (consultas médicas, probas diagnósticas e tratamentos) no Hospital Clínico con ata 4 servizos diferentes (Traumatoloxía, Anestesia, Radioloxía e Neurofisioloxía) todas xestionadas cunha demora axustada á prioridade da súa doenza. Dentro deste proceso xa tiña asignada, desde o mes de xullo, unha consulta de revisión na unidade de Dor para este mesmo mes de setembro. Cando esta mañá manifestou a súa disconformidade na área de admisión, persoal de atención ao doente acudiu para atendelo. Tal e como xa se lle explicou, a actividade dalgunhas consultas de unidades específicas se adecúan á demanda existente e polo tanto parten dunha axenda predeterminada que, se a demanda o esixe, vaise ampliando e as citas se adiantan. Tamén se lle explicou que nos Servizos se realiza un seguimento sistemático e periódico da demanda destas consultas e cando a demora supera os limites asistenciais aceptables se habilitan máis consultas e se chama aos doentes para adiantarlles a cita para que se realice nun tempo axeitado».
La gerencia agrega que «Ao doente JMG se lle informou esta mañá de que este era o caso da súa consulta pendente en Traumatoloxía e que nestes intres se estaban redimensionando axendas e reprogramando as citas que non se axustan a demora requirida. Comunicáronlle que polas circunstancias da súa patoloxía sería citado tamén en Traumatoloxía neste mesmo mes, trala que xa tiña prevista na Unidade de Dor. Hai procesos asistenciais complexos que non sempre dan cumprimento ás expectativas de cada doente. Os profesionais sanitarios da Xerencia de Xestión Sanitaria de Santiago traballan cada día para aplicar toda a evidencia médica dispoñible e organizar os protocolos apropiados para tratar cunha medicina de vangarda a todos os doentes, axustando os tempos e tratamentos en función da prioridade e situación de cada doente».