Patrocinado porPatrocinado por

José Manuel Rosas, presidente de la Federación Provincial de Cofradías de Pontevedra: «Non se pode comparar isto co Prestige, isto non ten nada que ver»

Marcos Gago Otero
Marcos Gago PONTEVEDRA / LA VOZ

SOMOS MAR

José Manuel Rosas, patrón mayor de Bueu
José Manuel Rosas, patrón mayor de Bueu RAMON LEIRO

El presidente de la federación de cofradías de Pontevedra defiende la calidad del pescado y marisco gallego y precisa que el vertido del Toconao no tiene el impacto de una marea negra

10 ene 2024 . Actualizado a las 17:49 h.

El presidente de la Federación Provincial de Cofradías de Pontevedra y patrón mayor de Bueu, José Manuel Rosas, recorrió este miércoles todas las playas de su municipio sin detectar la presencia de las bolitas de plástico del Toconao. Rosas aseguró, en RadioVoz, que en este tramo litoral de la ría de Pontevedra «hai ausencia total deste tipo de boliñas», que sí han aparecido en Sanxenxo, Poio y Marín. Rosas aseguró que eso no quiere decir que las playas estén limpias. Dirigió su atención a otra clase de residuos, que llevan años arribando a la costa. «Hai plásticos de todo tipo arrastrados polo mar. Hai unha cantidad enorme, e isto si que o hai todos os días e sen ser vertidos puntuais como este [en referencia al Toconao] de paus, plásticos dos bastonciños dos ouidos. Hai centos e na maioría das praias, pero boliñas, por sorte, aquí en Bueu, ningunhas». 

Rosas, que era patrón mayor de Bueu durante la marea negra del Prestige y que vio como su municipio fue uno de los más azotados de la ría, especialmente Ons, sostiene: «Non se pode comparar esta catástrofe, se a queremos chamar catástrofe, co Prestige. Para nada é comparable co Prestige, que foi unha marea negra, unha loita moi longa e moi penosa para poder retira canto se retirou. E isto non ten nada que ver». Por esta razón, Rosas defendió al sector pesquero y marisquero y pidió: «Que non enturbien a calidade dos produtos galegos que van ter a mesma calidade con boliñas ou sen elas».

«Os peixes non son como as galiñas»

El patrón mayor de Bueu insiste en que «o verdadeiro perigo» no la encuentra en el mar, sino en la contienda política. «Os políticos están usando isto como ferramenta electoral e isto si que é un perigo, porque están poñendo en dúbida a calidade dos produtos galegos e isto de seguro que ningún peixe o vai comer, porque vai flotando e os peixes a flote non o comen». Sostiene el dirigente de los pósitos pontevedreses que solo podrían comerlos «se isto permanece moito tempo nas praias e se deteriora, se roza, ou emulsione e pode convertirse en microplásticos», pero reiteró que no es previsible un impacto en pescados y mariscos. «Parto de 50 anos cotizados neste sector e falo desde a vivencia do que coido que é». Añadió: «Son bolas de case dous centímetros e os peixes non son como as galiñas, que son capaces de engullir ata un céntimo de euro. Os peixes non e ainda que o tragara seguramente o expulsara. Hai que ser moi prudentes á hora de facer declaracións e establecer comparacións, sobre todo cando chove sobre mollado porque para Galicia este ano estamos vivindo situacións complicadas e que non nos boten máis terra por riba da que xa temos». Sostuvo: «Isto non é Prestige que daquela paramos todos e fumos a frenalo ata coas mans». Rosas resaltó que «non lle quero restar a importancia que ten este vertido», pero incidió en que no es igual.

Rosas explicó que el sector va informando a la Xunta sobre la presencia de estas bolitas de plástico y que las cofradías también están inspeccionando las playas. Este miércoles, por ejemplo, el patrón mayor de Bueu encontró una brigada de Tragsa realizando una inspección por el litoral de este municipio, que entiende que fueron enviados a Bueu «por se fixese falla». Para el presidente de la federación provincial, tocaría revisar los protocolos sobre el tráfico marítimo y alejar este flujo de mercantes aún más de la costa. «O que ao mellor hai que cambiar son os protocolos para que as rutas se alonxen máis da costa porque estamos nunha zona de tránsito e contenedores caen todos os anos con distintos produtos. Así como xa se activaron os protocolos cando foi do Prestige para os buques con mercadorías perigosas, ao mellor habería que extendelo para todos».

Martín Domínguez, patrón mayor de Portonovo, cree que el vertido no es equiparable al Prestige porque «non é tóxico»

El patrón mayor de Portonovo, Martín Domínguez, también respondió este miércoles a las preguntas de la prensa, en esta ocasión durante la visita del conselleiro do Mar, Alfonso Villares, a la lonja de esta localidad. Domínguez recordó que «durante todo ano van chegando plásticos, cabos, redes que levan miles e miles de plásticos» y que en relación con las comparaciones con el Prestige, considera que «non é para alarmarse desa maneira» porque, desde su punto de vista, se trata de un material «que non é tóxico, que se fabrican as botellas de auga con él, e creo que deberíamos ter algo máis de tranquilidade». El dirigente del pósito de Portonovo añadió que «si limpalo, e ter as precaucións correspondentes, pero non creo que vaiamos a moito máis con iso».