Regístrate gratis y recibe en tu correo las principales noticias del día
Patrocinado porPatrocinado por

Rogelio Santos: «Hai un barco que bota de lixo á costa e nós temos que defendela»

m. g. RIBEIRA / LA VOZ

SOMOS MAR

marcos creo

El marinero y divulgador sonense señala que la naturaleza de la contaminación de este desastre es distinta al del Prestige, pero de nuevo se encuentran solos en la defensa de la costa

11 ene 2024 . Actualizado a las 04:46 h.

Son muchos los que comparan la crisis de los pélets con lo que ocurrió con el Prestige. El marinero y divulgador Rogelio Santos cree que, efectivamente, hay similitudes, aunque la naturaleza de la contaminación sea muy diferente. De los símiles entre ambas catástrofes hay una que considera fundamental: «Hai un barco que bota un feixe de lixo nas nosas costas e nós temos que defendelas; nese aspecto é igual. É un barco que perdeu unha carga no mar e ninguén asume a responsabilidade. Hai que establecer normas máis duras ao tráfico marítimo para conservar as nosas costas, non digo que se restrinxa, pero si que se busque a forma de garantir que algo así non volva pasar, porque agora caeu un colector con pélets, pero podía ser outra cousa».

Señala que lo que está ocurriendo con las bolitas de plástico preocupa especialmente a un sector al que se le acumulan los problemas: «A sensación que hai é que nos están caendo as sete pragas de Exipto, isto vén sumarse a outros problemas que ten o noso mar. Como non imos reclamar máis medios se cando ocorren estas cousas vémonos desamparados?».

Otro aspecto que considera coincidente con lo que ocurrió con el Prestige es la gestión que se está realizando y se muestra crítico con la actuación de la Xunta: «Hai un déficit na xestión que se debe mellorar, e se non estivera o PP gobernando a Xunta diría exactamente o mesmo». En este sentido, apunta que convendría poner el foco en el problema real y comunicar mejor lo que está pasando, en lugar de enzarzarse en discusiones estériles: «O tema aquí é o dos pélets e que se poñan todos os medios posibles para limpar e veña xente cualificada a facelo. Hai que concentrarse en retirar a maior cantidade de boliñas posible e rebaixar a liorta política». Eso no quita que considere que el vertido «estase xestionando mal», pero rechaza que su postura sea política o electoralista: «As eleccións danme igual; os pélets no mar, non». Por último, pide un esfuerzo para ser «rigorosos, e o primeiro debe ser o goberno da Xunta».