María Candamo, la artesana de Muros que adorna con sus joyas a las Tanxugueiras
BARBANZA
Las piezas únicas de la joven figuran en el último videoclip de las artistas
12 may 2023 . Actualizado a las 08:25 h.El planeta necesita que lo cuiden, y por ello triunfan cada vez más todo tipo de propuestas respetuosas con el medio ambiente, teniendo este factor especial peso cuando se habla de la moda.
Quizás por esta razón, las joyas de la muradana María Candamo son las protagonistas del último videoclip de Tanxugueiras y su tema Aire, que han convertido la marca de la joven en una sensación en las redes sociales bajo el nombre de Lixo.
La oportunidad, relata Candamo, también conocida en sus plataformas como María de Dina, surgió por una conocida en común, que ejerció como directora de arte y estilista del vídeo musical: «Marina Varela púxose en contacto comigo e con outras marcas da zona para facer unha colaboración e que puideran usar as xoias para este tema e accedín encantada».
De este modo llegarían las joyas de la joven a los estilismos de las Tanxugueiras, unas artistas por las que Candamo siente una especial devoción: «Para min foi unha ilusión moi grande porque, aparte de facer isto, son pandeireteira e teño un sentimento moi forte cara a nosa cultura, tradición e música. Na miña casa escoitámolas dende fai anos e comparto os seus ideais, creo que fan un traballo moi importante ao levar a nosa cultura e lingua a sitios onde non se escoitaban».
Proceso de creación
En cuanto a las joyas, la muradana utiliza lo que arrastra el mar para crear piezas únicas que, como indica su creadora, tienen como protagonista la identidad marinera de su tierra: «Cando xurdiu o proxecto como traballo final da miña carreira de deseño de moda, quería que o tema seguira o que sempre me inspirou, tanto na miña vida persoal como nos estudos, que é o mar, a natureza e a miña contorna. Eu son de Louro, unha aldea pequena de costa, e quería que amosara iso. Ademais, para min era un requisito imprescindible que a colección fora sostible e que respectase ao medio ambiente».
Con este objetivo en mente, la diseñadora comenzó a pasear por las playas de su zona para recolectar todo tipo de materiales, dándoles una nueva vida: «Púxenme a investigar sobre como crear estas pezas empregando o lixo que sacaba da costa, que eran maioritariamente redes e cabos en desuso, encapsulándoas dentro das xoias».
En cuanto a cómo se llevan a cabo las distintas colecciones, Candamo indica que el primer paso es tener claro el concepto de lo que se quiere realizar y el tipo de pieza. Una vez determinada la idea y recolectados los materiales necesarios, comienza el proceso de producción: «Fago os meus moldes e utilizo resina para que as pezas se poidan ver ben, xa que é transparente. Investigando, descubrín un tipo deste material que era moito máis sostible que a maioría dos que se comercializan. Unha vez vertida, déixase secar e, despois de desmoldar as pezas, procédese a pulilas e abrillantalas».
Venta en línea
Sobre cómo gestiona su marca María Candamo, la joven utiliza las redes sociales como principal plataforma de venta: «Por agora non teño unha páxina web, traballo sobre todo con Instagram. Vou subindo as pezas que fago, e contáctanme por mensaxes para facer encargas. É o único método que teño polo momento, e vaime bastante ben así».
A la hora de enfocar su futuro y el de su marca, María Candamo tiene clara cuál es la rama que querría poder explorar en los próximos años: «A min gustaríame moito poder dedicarme ao que realmente estudei, que é o deseño de moda. Eu non son xoieira, e estaría ben poder levar esa recollida de materiais de refugallo e esa filosofía á roupa, ampliando a marca e o tipo de produtos que vende».
Por lo de pronto, la conocida en redes como María de Dina invierte su tiempo en Lixo Atelier y sus joyas, una actividad a la que se dedica profesionalmente desde que acabó la carrera: «Actualmente estou centrada na creación das novas pezas dunha colección que sairá a principios de xuño se todo vai ben, aínda que tamén dou obradoiros sobre como fago a miña xoiaría e os seus procesos».