Sorprenden a Tanxugueiras en su concierto del SonRías Baixas de Bueu con el disco de oro por «Terra»

Alfredo López Penide
L. Penide BUEU / LA VOZ

PONTEVEDRA

ÓSCAR CORRAL

La organización del festival estima en 1,25 millones el impacto económico de esta cita que batió récords de asistencia de público

10 ago 2022 . Actualizado a las 05:00 h.

La pasada edición, la número diecinueve, del SonRías Baixas no solo batió récords de asistencia, sino que, además, se estima que el impacto económico de unos 1,25 millones de euros en todo la comarca de Bueu. «Xa sinalabamos na presentación que o SonRías Baixas non é só un evento musical, senón que traballamos na procura de favorecer a posta en valor do territorio como destino musical, turístico e cultural», expuso su codirector Jordi Lauren.

En este sentido, remarcó que su regreso al gran formato tras dos años de pandemia fue «unha moi boa nova (...) pola sua implicación e activación da economía da zona, non só para o sector de eventos e de música ao vivo, senón para todas e todos os axentes que conforman o territorio, como o sector hostaleiro, de transportes ou comercio de proximidade. O SonRías Baixas dota ao territorio de dinamismo e confirma a aposta que facemos desde PlayPlan por traballar desde a proxección e planificación do territorio, tanto a nivel económico como social, e de avogar por un modelo de festival responsable, sostible e de futuro», añadió.

MARIA ARAGON

El SonRías Baixas implicó la contratación de más de una veintena de bandas y sus respectivos equipos, así como la contratación de proveedores locales. Esto se tradujo en la creación de 510 empleos directos, así como que se apostase por las empresas de proximidad para favorecer el empleo en la comarca y poner en valor los productos de km. 0.

De igual modo, se constató que Bueu alcanzó una ocupación del 100 % de las plazas hoteleras.

MARIA ARAGON

En cuanto al público, este año asistieron 22.230 asistentes, cifra que superó el registro del 2019 y se convirtió en el récord de público del festival. En este sentido, se destaca que fue «un público maioritariamente feminino e de idades moi novas, o que segue a consolidar o SonRías Baixas como a primeira experiencia festivaleira para boa parte do público galego e menores de 30 anos».

Plano artístico

En el plano artístico, Tanxugueiras fue uno de los grupos más aclamados y en cuyo concierto les sorprendieron con la entrega del disco de oro por su single Terra, que «conta xa con máis de 30.000.000 de reproducións». También destacó la acogida al regreso de bandas muy queridas por el público buenense, como La M.O.D.A, Rayden o Kase.O, «no seu último concerto do verán en Galicia antes da súa retirada».

MARIA ARAGON

«A nosa intención foi a de chegar a todos os públicos e incluír na programación estilos diversos, como o rap ou as músicas de raíz, e seguir consolidando SonRías como o primeiro gran festival ao que asiste o público máis novo», precisó la también codirectora Berta Domínguez aludiendo a la importante presencia de mujeres en el cartel del festival.

Plan de sostenibilidad

Asimismo, el SonRías Baixas volvió a apostar por la sostenibilidad en todos los ámbitos, por lo que activó un protocolo que puso «o aceno na recollida selectiva de residuos ?tanto no recinto dos concertos, como nas barras e na zona de acampada-, en minimizar os consumos de enerxía e auga; na reducción de plásticos dun só uso e na implantación de medidas que fagan do SonRías Baixas un espazo seguro e inclusivo». De igual modo, se incidió en que «se o ano pasado o SonRías foi un dos proxectos que se sumou ao Pacto Cultura Sustentable -un gran acordo do que forman parte vinte e sete festivais de música e cinema de Galicia-, este ano forma parte do Greentour Project, un proxecto europeo concebido para mellorar os métodos de xestión do patrimonio natural e cultural».

MARIA ARAGON

Además, el festival incorporó «un Plan de lecer non sexista -en cumprimento do ODS a prol da igualdade de xénero- para garantir que o evento fose un espazo seguro e inclusivo, tanto para o público como para artistas e persoal traballador; e que as mulleres tivesen as ferramentas necesarias para desenvolverse en igualdade de condicións».