El Plan de Infraestruturas Deportivas de la Diputación de Pontevedra permitirá la adquisición de terrenos

Alfredo López Penide
López Penide PONTEVEDRA / LA VOZ

PONTEVEDRA

DIPUTACIÓN DE PONTEVEDRA

Además, posibilitará construir nuevos espacios o mejorar los existentes

16 dic 2023 . Actualizado a las 05:00 h.

Cuatro serán las líneas de actuación del Plan Extraordinario de Infraestruturas Deportivas, cuyas bases fueron aprobadas este viernes por la junta de gobierno de la Diputación de Pontevedra. Dotado de cuatro millones de euros, está previsto que se establezca «unha porcentaxe fixa dotada con 1,2 millóns de euros que se repartirá entre todos os beneficiarios», así como otra de carácter «variable dotada con 2,8 millóns de euros que se repartirá en función da poboación de cada concello solicitante».

En este sentido, Luis López, presidente de la Diputación, destacó que este ambicioso proyecto está destinado a los 59 concellos de menos de cincuenta mil habitantes de la provincia, de tal modo que se establecerán cuatro líneas de actuación y los ayuntamientos podrán aspirar a la que más se adapte a su proyecto: construcción de nuevas instalaciones y espacios públicos de uso deportivo, incluidas las cubiertas de estos espacios; modernización, remodelación y mejora de instalaciones deportivas ya existentes; dotación de equipamiento o material deportivo para estas instalaciones; y la adquisición de terrenos destinados a uso deportivo. «Hoxe —por onte— presentamos as bases dun plan que fala da aposta estratéxica deste goberno polo deporte, polas súas instalacións e polo fomento de hábitos de vida saudable; un plan que reafirma o noso compromiso para mellorar e renovar as infraestruturas deportivas da provincia; e un plan que deixa claro o carácter municipalista deste goberno, que dota de recursos aos concellos», añadió el presidente provincial

Al mismo tiempo, remarcó que las bases del mismo están «rexidas pola transparencia e igualdade». En este punto, precisó que las ciudades de Pontevedra y Vigo quedan al margen de esta iniciativa al contar con convenios específicos, así como señaló que el procedimiento de participación será por concurrencia no competitiva.

DIPUTACIÓN DE PONTEVEDRA

A este respecto, desde la Diputación Provincial precisaron que «os beneficiarios deste plan deberán presentar proxectos de orzamentos superiores aos 20.000 euros ou, no caso da compra de material, un mínimo de 6.000 euros». «Falamos dunha tripla inxección: económica e de emprego, deportiva e municipalista. Iso é o que conseguimos con este Plan de Infraestruturas Deportivas de catro millóns de euros, un dos primeiros programas que anunciamos como goberno», incidió Luis López.

Cuestión de plazos

Las mismas bases del Plan Extraordinario de Infraestruturas Deportivas establece que el plazo de presentación de las solicitudes para optar a las subvenciones será de tres meses desde la publicación de las mismas en el Boletín Oficial da Provincia de Pontevedra. Asimismo, «os investimentos deberán estar executados na súa totalidade o 30 de abril de 2025 e as axudas son compatibles con outras subvencións, polo que os Concellos poderán contar con achegas doutras administracións sen que a contía do organismo provincial se vexa reducida», añadieron desde la Administración provincial.

En la junta de gobierno, por otro lado, también se aprobó destinar otros 21.000 euros para los siete alumnos que participan en el programa Erasmus+, de tal modo que podrán ampliar su estancia en el extranjero —Portugal, Malta, Irlanda e Italia— hasta completar un año natural.

La Diputación aúna en Culturea las iniciativas de apoyo a la cultura pontevedresa

En su comparecencia, el presidente provincial anunció la puesta en marcha de Culturea, el plan de apoyo a la cultura de la Diputación de Pontevedra. La intención es colaborar tanto con entidades sin ánimo de lucro como con agrupaciones culturales, de tal modo que se habilitó un presupuesto de un millón de euros, un 25 % más de lo consignado en el 2023. «Culturea é o herdeiro dos plans de apoio que se veñen poñendo en marcha na Deputación desde os anos 80, incluído o Pontegal e ademais é o programa cultural máis ambicioso desde o punto de vista orzamentario», apuntó Luis López.

De este modo, a través de esta iniciativa se atenderá las demandas de asociaciones de vecinos, comisiones de fiestas, celebraciones gastronómicas o, incluso, reuniones en barrios. «Ademais de redobrar a aposta orzamentaria, o programa Culturea reforza tamén a súa estratexia de difusión a través da páxina web da Axenda Cultural da provincia, contará con perfís propios en redes sociais e dará maiores facilidades para a impresión e o deseño de carteis», añadieron desde la Diputación de Pontevedra.

En este punto, Luis López remarcó, a este respecto, que «un millón de euros para mellorar e reforzar un plan emblemático para a Deputación, que agora se converte nun chamamento a encher de cultura a provincia: Culturea!».