Los secretos detrás de un lanzamiento editorial

Alfredo López Penide
López Penide PONTEVEDRA / LA VOZ

PONTEVEDRA

Andrés Castro, Ozo Perozo y Alexandre Senande presentaron en la librería Paz su cómic «Sentinelas da Lúa Carmesí».
Andrés Castro, Ozo Perozo y Alexandre Senande presentaron en la librería Paz su cómic «Sentinelas da Lúa Carmesí». CEDIDA

Cuatro editoriales desvelan qué es lo que les lleva a decantarse por una u otra obra o por un autor determinado

21 ene 2024 . Actualizado a las 05:00 h.

Con el comienzo del nuevo año es habitual que las distintas editoriales adelanten las obras que publicarán a lo largo de los próximos meses. Pero, ¿cuáles son los criterios que se siguen para escoger un libro u otro? ¿Qué les lleva a decantarse por este autor o por este otro?

«Escollemos textos que teñan calidade literaria, que sexan atractivos, suxerentes, orixinais e interesantes para o lector, tanto pola temática como pola forma, e susceptibles de transformarse nun álbum ilustrado que abra as portas a unha experiencia significativa que, ademais de entreter e procurar pracer, axudarán a comprender o mundo e ir escribindo o destino», señala Marisa Núñez, de OQO Editora. Es por ello que buscan los artistas «máis axeitados, persoas que nos inspiran, nas que cremos para darlle vida a cada historia determinada, respectando a intención dos autores do texto, pero respondendo dun xeito persoal. E así desenvolvemos cada proxecto con tempo e mimo, para que as imaxes en relación ao texto adquiran novos significados, enriquezan a experiencia e estimulen a sensibilidade visual dos lectores, promovendo o gusto pola beleza a palabra». Eso sí, deja claro que «non escollemos nunca obras feitas, nin álbums editados con anterioridade».

Entre sus novedades, Que roubo máis boubo!», de Enma Varela e ilustrado por la italiana Graziella Troncatti, siendo este su primer álbum ilustrado en España, pero también O gran banquete, de José Morales e ilustraciones de Mar Ferrero, «coa que traballamos xa en varias ocasións».

En el caso de Cumio, «nunca paramos de facer cousas e propoñer coleccións e ideas novas. Todas levan o seu tempo pero a idea normalmente parte da editorial vendo un pouco polo que quere apostar e facer tendo en conta como funciona o sector do libro e a clase de libros que se demandan ou que poden ter cabida nel», apunta Víctor Mascato. De este modo, «cando vemos que unha colección funciona tratamos de alimentala e innovar dentro dela. Ás veces as ideas veñen de fora, chegan cousas á editorial ou xorden en persoa cos propios autores cando temos ocasión de vernos», añade precisando que volverán a contar con Rena Ortega en Gravidade cero.

De igual modo, Blanca Millán «está a traballar nun novo libro da colección do Gran libro dos nosos mares e tamén metémonos de cheo cunha proposta tamén científica e entretida para explorar o noso cerebro cun libro titulado O noso cerebro é xenial». Al tiempo, están rematando «dúas novas propostas ilustradas para dar a coñecer a vida e obra de dous grandes personaxes da cultura galega como son Eduardo Blanco Amor e Luisa Villalta escritos por Éric Do Pazo e Eva Mejuto con ilustracións de Bea Gregores».

Kalandraka y Minotauro

Por su parte, Xosé Antón Ballesteros precisa que para que una obra entre en el catálogo de Kalandraka tiene que cumplir una serie de criterios, «que emocione, que divirta, que sorprenda ou achegue algo novo», desde un punto de vista diferente, a un tema que ya fuese abordado. Entre las novedades de la editorial de Pontevedra, Charlotte, de Consuelo Vercher e ilustrador por de Clara Encinas, además de que recuperan en una nueva edición Unha historia fantástica, de Bruno Heitz, y en breve publicarán el nuevo poemario de Antonio García Teijeiro, Os ecos do vento, que contará con ilustraciones de Noemí Villamuza.

«Con el catálogo diverso que tenemos, depende del libro. Para autores o series nuevas solemos tener en mente los eventos literarios que tienen lugar a lo largo del año, o incluso los estacionales», señala por su parte Vicky Hidalgo, directora editorial de Ediciones Minotauro. Así, «Las semanas previas a Halloween se han convertido en un momento del año importante para las novedades de terror, como son siempre los festivales nacionales o el Día del Libro para las novedades nacionales. Además, tenemos series regulares, como la colección de Fantasía Épica o las series de Warhammer, que tienen novedades repartidas a lo largo de todo el año. En resumen, intentamos hacer un plan editorial emocionante para los lectores durante todo el año».

En este sentido, destaca el hecho de que «una parte de los lectores de Minotauro son lectores habituales de género. Estos son los compradores habituales, y es un tipo de lector que aprecia tener novedades que le resulten interesantes a lo largo de todo el año. Nos gusta pensar que siempre pueden concentrar algo interesante en Minotauro, sea en enero o en abril».