El santiagués que dirige el portal más leído en castellano sobre Eurovisión: «Ya intuíamos que la rama sionista europea iba a conseguir que Israel arrasase en el televoto»

La Voz SANTIAGO

VIVIR SANTIAGO

JESSICA GOW | EFE

Manu Mahía, que en esta ocasión cubrió la cita de forma online para la web Eurovision-Spain, se moja sobre el festival más convulso. «Eurovisión salvou os mobles, a pesar dos momentos irrespirables que se viviron dentro, coma no centro de prensa, só para manter a Israel, cando non había lugar», defiende

13 may 2024 . Actualizado a las 14:37 h.

Pocos personas saben tanto de Eurovisión, y de todo lo que internamente rodea al festival, como el santiagués Manu Mahía, el periodista y productor de 36 años que codirige Eurovision-Spain (eurovision-spain.com), el portal de referencia en lengua castellana sobre el mismo, fundado por otro gallego hace 23 y al que él se sumó en el 2007, con actualizaciones ya diarias. En esta ocasión, y por primera vez en los últimos años, no se trasladó a la ciudad sueca de Malmö donde se celebró el festival para cubrirlo desde allí el evento -gracias a la retransmisión online, lo puedo hacer desde Santiago como si estuviese en el centro de prensa-, pero, admite, que su conocimiento de lo allí sucedido es similar a ediciones anteriores.

Sin titubeos, se moja sobre la edición más política y polémica del festival, con críticas y protestas clamando contra la invasión israelí de Gaza y contra la presencia de su representante, Eden Golan, en el festival: «Eurovisión salvou os mobles, a pesar dos momentos, ata en ocasións, irrespirables, que se viviron durante a última semana de ensaios», defiende Manu, aludiendo a la controversia generada por la participación en el festival de Israel. «Varios dos integrantes desa delegación israelí tiveron xestos moi reprochables con músicos que, previamente, criticaran a participación do seu país, coma poden ser Irlanda, Países Baixos ou Portugal. Gravaban aos músicos sen o seu consentimento e compartían eses vídeos con mofas, comentarios despectivos ou humillándoos. No caso de España, iso sucedeulle a un xornalista. A dirección do festival só tomou como medida apartar a Israel do resto de países», apunta, incidiendo en el que para él la delegación hebrea no debería haber tomado parte en la cita. «Pese ao ambiente enrarecido que se viviu, seguiuse adiante só para incluír a Israel, un país que, trala expulsión de Rusia ou Bielorrusia, non había lugar que competise, se non se quería establecer unha dobre vara de medir», añade.

Sobre otra de las controversias generadas en torno a la edición de este año, la de que el televoto aupó a Israel a los primeros puestos con 15 países otorgándole el máximo de 12 puntos, entre ellos, España, Portugal, Italia o Suecia, no logrando, de todas formas, que la canción hebrea, Hurricane, quedase vencedora, Manu Mahía no muestra sorpresa. «A lebre saltou xa na semifinal, o pasado xoves, cando a televisión italiana, a RAI, amosou por erro, durante a emisión dos créditos finais, as porcentaxes do televoto no país, que daban a Israel un 39 % de apoios, moi lonxe dos seus competidores. Un dato que estrañaba ao non ser a proposta israelí unha das favoritas, nin concentrar o gusto xeral», destaca, aludiendo al apoyo telemático del público durante el festival, que dio a Israel 323 puntos, la segunda mejor puntuación global, haciendo que Eden Golan, su representante, remontase al quinto puesto. «O da RAI foi un aviso do que ía pasar. Aí xa intuímos que a rama sionista europea, e a extrema dereita, ía conseguir que Israel arrasase no televoto, aínda descoñecendo como se chegou a todo iso, se foi cunha manipulación do televoto con tarxetas sims, ou de outra forma», reafirma Manu.

Nada más terminar el festival, muchos seguidores empezaron a preguntarse de dónde habían salido los 12 puntos de España para Israel, pasando el mal resultado de la representante española, Nebulossa y su canción Zorra, que quedaron vigésimo segundos, cuartos por la cola, con solo 31 puntos, a un segundo plano. Una modesta clasificación a la que Manu también le resta trascendencia.

«Creo que a polémica sobre o contido da canción e sobre se era axeitada ou non para o festival, é artificiosa. Xa tres meses antes de que fose escollida no Benidorm Fest, era unha canción moi viral, non preguntándose ninguén se era ou non apropiada. Ese debate lanzouse desde ámbitos ou medios máis rancios», sostiene el compostelano, apreciando la evolución del tema desde su representación en el propio Benidorm Fest.

«Coido que é unha canción que gaña cando se coñece e se entende a letra. Moita xente se sente identificada coas súas denuncias. Nebulossa defendeuna no festival de forma correcta e solvente, notándose unha melloría respecto ao Benidorm Fest, aínda que puido pesarlle non ter querido cambiar a súa posta en escena, introducindo acenos, como poderían ser bailarinas da idade da cantante, que poderían ter afondado na súa mensaxe. Aínda así, foi unha proposta ben acollida polo público, coa que se sente a gusto e representada, algo que non sempre pasou durante a última etapa do festival», reconoce el santiagués, alabando la propuesta del artista no binario Nemo, finalmente ganadora y con la que el festival logró dar, tras su convulsa edición de este año, un canto a la diversidad. Al suizo, Manu Mahía ya lo había conocido en la Preparty del festival, una fiesta previa, de tradición europea, que junta a los representantes de ese año, y que organiza su web, Eurovision-Spain, desde el 2017 en Madrid. El compostelano se encarga él de forma habitual del directo.

Foto de Nemo, ganador suízo de Eurovisión, durante la «preparty» celebrada en marzo en Madrid
Foto de Nemo, ganador suízo de Eurovisión, durante la «preparty» celebrada en marzo en Madrid Cedida | De Pedro Jesús Pacheco

«Este ano a preparty tivo lugar en marzo y foi aí onde Nemo onde estreou o seu tema, The Code, ao igual que outros candidatos. E catapultouse ata liderar as casas de apostas. O vídeo da súa actuación nese concerto, viralizouse», celebra el santiagués, ahondando en la nota positiva de un festival agridulce.