Jorge García Pubul

Últimos artículos publicados

19 dic 2024

Ana Paúl, directora de innovación do CTAG: «El modelo eléctrico no debe ser la única vía en el futuro de la automoción»

A enxeñeira industrial visitou o IES Pino Manso de O Porriño no programa «De 0 a 100», que realiza La Voz coa consellería de Educación, para falar da súa dilatada experiencia adicada aos coches. 
Paúl (Valladolid, 1970), unha das mulleres que máis sabe da industria automotriz do país, compartiu cos estudantes de secundaria o momento no que se decatou de que quería achegarse aos coches. «Recuerdo perfectamente unas Navidades, a finales de los 70, en las que a mis hermanos los Reyes Magos les trajeron un coche teledirigido sin cables. Aquello me pareció increíble», recorda Ana. Aínda que aquel agasallo era máis para eles que para ela, sería a nena quen acabaría iniciando anos despois unha carreira centrada na automoción. Ser muller nun mundo de homes, asegura que non lle impediu participar no desenvolvemento de diferentes modelos, tanto para SEAT en España coma para o grupo Volkswagen en Alemaña: «En Alemania esperaba que la situación estuviese más equilibrada en cuanto a sexos, y sin embargo había más mujeres en los equipos de ingeniería en España». 
Unha das cuestións que mais interese despertou é a situación de incertidume para os consumidores á hora de cambiar de coche. «El modelo eléctrico no debe ser la única vía en el futuro de la automoción», sinalou a enxeñeira, que se amosou preocupada, coma o resto do sector por unhas vendas de coches eléctricos que non están despegando, provocando unha crise na industria despois de que a UE instase aos fabricantes a abandonar a produción de turismos de combustión. «Está claro que debemos tener menos emisiones, pero en según que casos, hay vehículos en los que el modelo eléctrico no tiene porqué ser el mejor», aportou sobre o tema. O vindeiro ano 2025 as gamas dos fabricantes deben reducir as súas emisións ou expoñerse a multas. En 2035 non poderán segundo o regulamento europeo actual venderse coches de combustión: «solo habrá una excepción, los que empleen combustibles sintéticos y no fósiles». Fala con orgullo do Centro Tecnolóxico de Automoción de Galicia (CTAG), ubicado precisamente no municipio porriñés e a onde chegou en 2005. Dende entón, como directora de innovación, liderou avances na industria que fan que moitos dos coches que se conducen conten con sistemas desenvolvidos en parte en Galicia, gracias a acordos de colaboración con diferentes fabricantes.

IAGO GARCÍA / SENÉN ROUCO / ÁLEX LÓPEZ-BENITO / JORGE GARCÍA

03 may 2024
Belén Reimondo, fundadora de Belén Cars en Ferrol

Belén Reimondo, de Belén Cars, en «De 0 a 100»: «Mercamos un coche para os vindeiros dez anos, con ese horizonte nunca recomendaría un eléctrico»

O programa que achega exemplos de emprendemento a centros de secundaria da man de La Voz en colaboración coa consellería de Educación, convidou á empresaria Belén Reimondo para falar do seu negocio de compraventa de coches, Belén Cars. Con sede en Ferrol, é a súa aposta persoal despois de 25 anos adicada de cheo á venda de coches. Aos alumnos de secundaria do centro onde esta mariñá estudou, o IES Dionisio Gamallo de Ribadeo, explicoulles os motivos que a levaron a deixar de ser traballadora por conta allea, pasando a ser a súa propia xefa. «Aproveitei a miña experiencia en vehículos de alta gama para ofrecer un servicio de mediación, no que a cambio dunha comisión, buscamos no mercado de segunda man o coche que mellor se adapta ás necesidades dos nosos clientes», explica Reimondo. Para ela, a pesar do tempo que leva entregando vehículos, trátase dunha merca «especial e cun gasto importante» e sempre é «gratificante» ver que lle entregas algo «tan desexado» a unha persoa. Con menos de dous anos dende a súa fundación, Belén Cars vendeu 97 vehículos en 2023, unha cifra que leva a Reimondo a pensar en ampliar o negocio. Iso sí, de momento aínda centrada nos vehículos movidos por motores de combustión. «Os meus clientes veñen buscando un coche para a vindeira década, que lles permita usalo en calquer circunstancia e iso os eléctricos aínda non o permiten pola súa autonomñia e infraestructura de recarga», di Belén. «Nun futuro a autonomía e a rede de carga mellorará, non teremos que estar pendentes de planificar viaxes longas con eles e quizais permitan ser usados por calquera persona en todas as circunstancias, algo que agora non é así», conclúe

IAGO GARCÍA / ÁLEX LÓPEZ-BENITO / SENÉN ROUCO / JORGE GARCÍA

27 ago 2020

Luna

Jorge García Rodríguez